rozwiń ›
Toyota Corolla 2024 najpopularniejsza w Polsce. Jak trzyma wartość?
Toyota Corolla zdominowała rynek nowych samochodów w Polsce. W pierwszym kwartale zarejestrowano już ponad 8 tys. sztuk tego modelu, czyli o 61 proc. więcej niż w pierwszych trzech miesiącach 2023 roku. Oznacza to, że co czwarta nowa Toyota zarejestrowana w Polsce to właśnie Corolla.
Jeśli chodzi o napęd, to 80 proc. kierowców wybiera 140-konną hybrydę 5. generacji z silnikiem 1.8. Pozostali stawiają na napęd 2.0 hybrid/196 KM. Japoński kompakt przewodzi w segmencie C z udziałem ponad 29 proc., jest też liderem rynku flotowego. Skąd takie wzięcie? Jak Toyota Corolla trzyma cenę po latach?
Wartość rezydualna. Co to jest i ile można stracić?
Na początek odrobina teorii. Wartość samochodu spada już od momentu, w którym wyjedzie on z salonu. Nowe auto najwięcej traci na wartości w ciągu 3-4 pierwszych lat eksploatacji – powinni to zapamiętać jako wskazówkę zarówno kupujący (wybieraj trzy- lub czterolatki), jak i ci którzy chcą sprzedać młode auto (nie śpiesz się, poczekaj rok lub dwa, bo teraz stracisz). Dlatego przy wyborze nowych czterech kółek warto pomyśleć o jego wartości rezydualnej (RV ang. residual value), czyli sumie, za którą można je sprzedać po kilku latach użytkowania. Im ona wyższa, tym niższa utrata wartości, czyli auto mniej będzie nas kosztować w całkowitym rozrachunku.
Im wyższa wartość rezydualna, tym niższa miesięczna rata
Wartość rezydualna coraz częściej ma znaczenie dla nabywców prywatnych rozglądających się za nowym samochodem. W przypadku osób “biorących auto na firmę” i korzystających z wynajmu długoterminowego lub leasingu to kluczowe kryterium, ponieważ przedsiębi … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS