rozwiń ›
Nowa Toyota Yaris z mocniejszą hybrydą debiutuje w Polsce
Toyota Yaris to najpopularniejszy w Polsce samochód segmentu B (zdobył ponad 27 proc. udziału klasie aut miejskich) i jeden z kluczowych modeli producenta w obronie dominującej pozycji na rynku. Stąd do gry wjeżdża nowa odsłona japońskiego hitu.
Yaris Hybrid 130 dostał nową przekładnię, mocniejszy silnik elektryczny (wzrost mocy z 59 kW do 62 kW) plus lepsze oprogramowanie układu sterowania mocą. To komponenty zaszczepione z hybrydy 5. generacji. Toyota nie rezygnuje jednak ze starszej i słabszej wersji napędu. Ale po kolei…
Nowa hybryda 1.5 pod maską Yarisa. Jakie zużycie paliwa?
Nowa hybryda 1.5 zapewni teraz 130 KM mocy wobec 116 KM w bazowej wersji. Wzrost momentu obrotowego też jest solidny, bo aż o 30 proc. ze 141 Nm do 185 Nm! Wzmocnienie przekłada się nie tylko na przyspieszenie, ale i na lepszą elastyczność auta, co szczególnie ważne w trakcie wyprzedzania.
Nowa Toyota Yaris Hybrid 130
/
Toyota
Yaris Hybrid 130 jest wyraźnie bardziej dynamiczny. Od 0 do 100 km/h rozpędza się o pół sekundy szybciej w 9,2 s. Zryw od 80 do 120 km/h trwa 7,5 s zamiast 8,1 s. Poza tym, w tego rodzaju aucie ważniejsze jest częstsze korzystnie z energii akumulatora w ruchu miejskim, czyli środowisku naturalnym hybrydy. To przekłada się na niskie spalanie – 130-konna Toyota ma zużywać 3,9-4,3 l benzyny na 100 km. Do wyniku swoje trzy grosze dokłada nowy układ Predictive State of Charge Control (znany z Lexusa NX), k … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS