rozwiń ›
Nowa Toyota Corolla z hybrydą 1.5 Turbo. Japończycy nie wierzą w samochody elektryczne?
Toyota od początku ostrożnie podchodzi do zmiany napędów na elektryczny. Oczywiście pracuje nad własnymi autami EV, ale bez pośpiechu. Powód? Japończycy przez niemal trzy dekady sprzedali już ponad 27 mln hybryd pięciu generacji i w przeciwieństwie do europejskich koncernów uważają, że różne silniki spalinowe z dodatkiem elektryfikacji (jako przystępne cenowo) oraz nowoczesne paliwa, jak ciekły wodór czy neutralne węglowo benzyny, odegrają istotną rolę na drodze do osiągnięcia neutralności klimatycznej. Stąd już niebawem na rynek trafi nowa generacja jednostek benzynowych 1.5 i 2.0 o zdecydowanie lepszych osiągach.
Nowy czterocylindrowy silnik 1.5 w porównaniu do obecnej trzycylindrowej konstrukcji będzie mniejszy i niższy – odpowiednio po 10 proc. Dołożenie kolejnego cylindra pozwoliło inżynierom obniżyć wysokość i uczynić cały silnik bardziej kompaktowym. Z kolei wersja 1.5 z turbodoładowaniem z powodzeniem może zastąpić wolnossący silnik 2.5 – zdaniem inżynierów Toyoty mniejszy benzyniak turbo jest zgodny z przepisami o emisji, które od starszej konstrukcji wymagałby obniżenia mocy o 30 proc. Przy tych rewelacjach prawdziwą petardą będzie nowa Toyota Corolla 13. generacji. Czego i kiedy mają spodziewać się kierowcy?
Toyota Corolla 13. generacji w nowym stylu, bardziej opływowa
Nowa Corolla pojawi się jako klasyczna hybryda HEV z silnikiem 1.5 i pierwszy raz w historii jako hybryda plug-in 1.5 Turbo – donosi japoński magazyn Best Car. Najpopularniejszy samochód Toyoty radykalnie zmieni też stylistykę. Nowe i mniejsze gabarytowo silniki przyczynią się do rewolucji w projektowaniu nadwozi. Maska powędruje niżej i wzrośnie efektywność aerodynamiczna. Bardziej opływowe auto to niższe zużycie paliwa (nawet o 12 proc.). Właśnie pod względem apetytu na benzynę i zasięgu nowa Toyota Corolla plug-in hybrid 1.5 Turbo ma zdeklasować rywali. Jakim cudem?
Nowa Corolla pojawi się jako klasyczna hybryda HEV z silnikiem 1.5 i pierwszy raz w historii jako hybryda plug-in 1.5 Turbo
/
Toyota
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS