A A+ A++

Toyota Camry po gruntownym face liftingu wjeżdża do polskich salonów. Flagowy sedan po zmianach ma pod maską oszczędniejszy napęd hybrydowy 5. generacji i jest jeszcze lepiej wyposażony. Importer zdradził szczegóły oferty i podzielił się cenami.

Odświeżona Toyota Camry debiutuje nad Wisłą – już oficjalnie. Na początku roku przyglądaliśmy się nowej odsłonie flagowego sedana podczas premierowych pokazów, a dziś limuzyna po face liftingu jest już dostępna w polskim konfiguratorze importera. Co się zmieniło względem poprzednika? W ramach tej modernizacji zmieniło się naprawdę wiele.

Nowa Toyota Camry. Czym wyróżnia się flagowy sedan po zmianach?

Nową Toyotę Camry po zmianach rozpoznamy z daleka. Ma zupełnie nowy front tożsamy z nowym Priusem czy C-HR, przeprojektowany pas tylny i występuje w nowych kolorach nadwozia – miedziano-brązowym “Precious Bronze” (4400 zł) i ciemnoniebieskim “Elite Blue” (2900 zł) – oraz wyjeżdża na nowych 17- (215/55 R17) i 18-calowych felgach aluminiowych (235/45 R18). Nowa odsłona Camry wciąż jest bardzo elegancka, choć teraz ma w sobie trochę więcej sportu. Linia boczna się nie zmieniła, choć z nowymi zderzakami nadwozie jest o 35 mm dłuższe.

Nowa Toyota Camry. Nowy i bardziej cyfrowy kokpit

Wraz z nadwoziem zmieniło się także wnętrze. Wraz z deską rozdzielczą zmieniono także tunel środkowy i zamontowano inną kierownicę. Toyota Camry otrzymała konfigurowalne cyfrowe wskaźniki, większy ekran systemu multimedialnego (12,3 cala) i nową wersję systemu info-rozrywki z bezprzewodową obsługą Apple CarPlay i Android Auto. W nowym modelu wykorzystano także lepsze materiały. Zmieniło się więc sporo, ale nie zmienia się sposób obsługi – wszystkim sterujemy dużymi i fizycznymi przyciskami.

Nowa Toyota Camry. Mocniejsza i oszczędniejsza hybryda 5. generacji

Pod maską odświeżonej Toyoty Camry debiutuje napęd hybrydowy 5. generacji, którego sercem – po raz pierwszy – jest czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 2,5 litra. Łączna moc układu napędowego to 231 KM (+13 KM względem poprzednika) i 221 Nm momentu obrotowego. Wraz z podniesieniem mocy skrócił się czas przyspieszenia – teraz od 0 do 100 km/h sedan rozpędza się w 7,9 sekundy (wcześniej 8,3 sekundy).

Z mocniejszym silnikiem elektrycznym jednostka Hybrid Dynamic Force pracuje na niższych obrotach, a to bezpośrednio przekłada się na zużycie paliwa. Toyota Camry po zmianach zużywa średnio od 5,1 do 5,4 l/100 km (wcześniej 5,3-5,6 l/100 km). Auto jest teraz mocniejsze, szybsze i bardziej oszczędne, a przy tym ma się lepiej prowadzić. To za sprawą przeprojektowanego zawieszenia – z przodu zastosowano kolumny MacPhersona, zaś z tyłu podwójne wahacze.

Nowa Toyota Camry. Do wyboru trzy wersje wyposażenia

Podobnie jak wcześniej sedan po liftingu występuje w trzech wersjach wyposażenia – Comfort, Prestige oraz Executive. Na liście wyposażenia standardowego Toyoty Camry po modernizacji znajdziemy m.in.: dwustrefową klimatyzację, indukcyjną ładowarkę, inteligentny tempomat adaptacyjny, 12,3-calowy ekran systemu multimedialnego Toyota Smart Connect oraz cała masę systemów bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy Toyota Safety Sense.

Nowa Toyota Camry – wyposażenie wersji Comfort (od 185 900 zł)

  • Tapicerka materiałowa
  • 17-calowe felgi alumini … czytaj dalej
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułIntel zapowiada procesory Lunar Lake. Firma idzie w stronę Apple
Następny artykułJan Szurmiej nie żyje. Był aktorem i reżyserem