rozwiń ›
Nowa Skoda Octavia sprzedaje się na pniu. Czesi ruszyli z produkcją w drugiej fabryce
Skoda Octavia to najpopularniejszy model czeskiej marki. Od debiutu w 1996 roku na drogi wyjechało ok. 7,5 mln egzemplarzy czterech generacji. Nad Wisłą aż 60 proc. sprzedaży stanowi nadwozie kombi. Przy czym Polska pod względem wzięcia wersji liftback jest największym rynkiem zbytu (przed Czechami i Turcją). Świetna passa nie może jednak trwać w wiecznie. Stąd decyzja o zmianie stylistyki, modernizacji technicznej i uruchomieniu dodatkowej produkcji poza macierzystym zakładem w Mlada Boleslav.
Drugim ośrodkiem produkcji nowej Octavii została fabryka w Kvasinach. Tam najpopularniejsza Skoda powstaje na jednej linii z SUV-ami Karoq i Kodiaq. Pierwsze sztuki liftbacka i kombi właśnie zjechały z taśmy. Na co mogą liczyć kierowcy?
Tak wygląda Skoda Octavia kombi i liftback w nowym stylu
Nowa Skoda Octavia w zależności od wersji na świat patrzy przez ostro zarysowane matrycowe reflektory LED Matrix drugiej generacji. Nowe lampy to najbardziej zauważalna zmiana, a obejmują zewnętrzny moduł bi-LED, który obsługuje światła mijania i drogowe, z kolei na sekcję wewnętrzną składają się dwa rzędy 36 pojedynczych segmentów matrycowych (o 12 więcej niż w poprzedniej generacji).
Pierwsza Skoda Octavia nowej generacji zjechała z linii produkcyjnej w fabryce w Kvasinach, która tym samym dołącza do produkcji tego modelu i wspomoże główny zakład w Mlada Boleslav
/
Skoda
Każdy segment może być sterowany oddzielnie, by nie oślepiać nadjeżdżających pojazdów podczas korzystania ze świateł drogowych lub do oświetlania znaków drogowych. Z tyłu lampy wyróżniają animowane kierunkowskazy sięgające aż do pokrywy bagażnika. Poprzecinane wlotami przeprojektowane zderzaki wydłużyły nadwozia o centymetr do 4,7 m.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS