rozwiń ›
Nowa Skoda Enyaq 85 i 85x wjeżdża do gry w Polsce
Skoda Enyaq to pierwszy elektryczny SUV czeskiej marki. Od debiutu w 2020 roku w fabryce w Mlada Boleslav wyprodukowano ponad 160 tys. egzemplarzy modeli Enyaq i Enyaq Coupe, przy czym w banku jest przeszło 215 tys. zamówień. Tylko tym w tym roku na drogi wyjechało 55 tys. sztuk tego auta, co stanowi wzrost o ponad 47 proc. Enyaq w Niemczech jest najpopularniejszym EV, w Europie zajmuje czwartą lokatę. Dziś Czesi zachęceni sukcesem wprowadzają na rynek odmłodzoną odsłonę swojego hitu…
Skoda Enyaq po modernizacji to nie tylko świeży styl i lepsze wyposażenie, ale też solidnie wzmocniony napęd. Za nowym oznaczeniem 85 i 85x na klapie bagażnika kryją się poważne modyfikacje względem schodzącego modelu Enyaq 80. Na co mogą liczyć kierowcy?
Skoda Enyaq 85 i 85x, czyli nowy napęd w nowym stylu Laurin & Klement
Absolutną nowością w gamie jest najlepiej wyposażona wersja Laurin & Klement. Żeby zrozumieć jej fenomen trzeba cofnąć się do początków czeskiej marki. Skoda pojawiła się na świecie 1895 roku, dlatego należy do grona pięciu marek samochodowych z najdłuższą historią. Właśnie 128 lat temu mechanik Vaclav Laurin i księgowy Vaclav Klement doszli do wniosku, że warto wejść w biznes… rowerowy. Po rowerach Slavia i motocyklach Laurin & Klement pierwszym samochodem zbudowanym w miejscowości Mlada Boleslav był Laurin & Klement Voiturette A z jednolitrowym, dwucylindrowym silnikiem V o mocy 7 KM. Pojazd poruszał się z maksymalną prędkością 40 km/h. Obecnie Laurin & Klement to najbardziej luksusowa i pełna elegancji wersja samochodów produkowanych przez Skodę. Do tej arystokracji właśnie awansował nowicjusz…
Nowa Skoda Enyaq 85x Laurin & Klement
/
Tomasz Sewastianowicz
Oto nowa Skoda Enyaq 85. Reflektory Full LED Matrix i świecący grill Crystal Face w Laurin & Klement
Skoda Enyaq 85 Laurin & Klement ustawiona na 21-calowych alufelgach Asterion i z detalami w kolorze Platinum Grey na zderzakach, dyfuzorze i lusterkach zewnętrznych wjeżdża na szczyt gamy czeskiej marki. Na żywo wygląda świetnie. Kierowcę wita animacją seryjnych matrycowych reflektorów Full LED Matrix. Pojedynczy moduł lamp ma 24 diody sterowane indywidualnie, dzięki temu światła drogowe mogą być włączone przez cały czas bez oślepiania innych. Kamera umieszczona na przedniej szybie wykryje nadjeżdżające pojazdy oraz odbijających światło ludzi i obiekty, a inteligentna technologia automatycznie wyłączy poszczególne segmenty wiązki światła jednocześnie dobrze oświetlając trasę. To jednak nie koniec popisów…
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS