Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji zostało przekształcone w Miejski Zakład Komunikacji. Nowa spółka prawa handlowego Gminy Ostrowiec Świętokrzyski, która decyzją Zgromadzenia Wspólników reprezentowanych przez prezydenta Jarosława Gorczyńskiego została powołana 3 października 2019 roku, rozpoczęła działalność z dniem 01.01.2020 rok
MZK startuje bez długów, z perspektywami na rozwój i projektem za ponad 47 mln złotych. Już 10 stycznia ma zostać ogłoszony przetarg na budowę przy ulicy Samsonowicza nowej bazy operatora transportu publicznego, ze stacją obsługi , warsztatami, budynkiem administracyjno-dworcowym, myjnią autobusową.
Gmina realizuje wart ponad 47 mln zł projekt EKOLOGICZNY TRANSPORT MIEJSKI”, w ramach którego przebudowany zostanie układ komunikacyjny w mieście. 12 mln zł z projektu przeznaczone zostanie na modernizację dróg powiatowych. Remontu doczeka się między innymi ul. 11 Listopada z rondem turbinowym i ścieżką rowerową wzdłuż ulicy Samsonowicza. Koszty wkładu własnego w wysokości 1,5 mln złotych na realizację tego zadania podzielą między siebie gmina i powiat. MZK planuje zakup 15 nowych autobusów, w tym 5 hybrydowych, wszystkie będą niskopodłogowe.
Jak deklaruje prezydent i zarząd nowej spółki pasażer nie odczuje zmian jeśli chodzi o ceny biletów, bo te mają być utrzymane na dotychczasowym poziomie, ale ma zauważyć zmiany w komforcie jazdy miejskimi autobusami i obsłudze pasażerów.
W ostrowieckim przedsiębiorstwie komunikacyjnym proces zmian zapoczątkowano już w 2014 r, od tego czasu zredukowano ilość pracowników ze 138 osób do 80 osób, nie zmniejszając zakresu działalności spółki. Proces przekształcenia MPK w MZK był możliwy dzięki temu, że miasto spłaciło 2,7 mln zł długu wobec dostawców paliw i kredyt hipoteczny zaciągnięty przez spółkę. Kontrakt z miastem MZK podpisało na dziesięć lat, co daje pewność zatrudnienia dla pracowników. W dalszej perspektywie ok. 5 letniej zapotrzebowanie na kierowców wzrośnie, i mile widziane byłoby zdaniem prezesa Jaroslawa Kateusza nawiązanie współpracy w tym zakresie ze szkołą branżową. Co do obsługi tras to nie wykluczone, że obok zadania podstawowego jakim jest zapewnienie komunikacji zbiorowej na terenie miasta, MZK uruchamiać będzie nowe kursy, do ościennych gmin, mogą one być sezonowe lub stałe, spółka jest otwarta na współpracę z burmistrzami i wójtami.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS