A A+ A++

Żegnaj, piżamo!

Zdecydowana poprawa sytuacji związanej z pandemią COVID-19 i złagodzenie obostrzeń sprawiają, że wiele firm otwiera swoje siedziby dla pracowników na stałe lub przynajmniej w wybrane dni tygodnia. Po trwającym miesiącami trybie pracy zdalnej nadszedł czas, gdy wielu zatrudnionych opuszcza mieszkania. Razem z nimi do biur raczej nie pójdą dresy, piżamy i kapcie używane na tzw. home office, a z szaf wyjmowane są casualowe spodnie, koszule, sukienki lub reprezentacyjne garsonki i garnitury.

Firmowy dress code: swobodny, ale z zasadami

Ponad 2/3 Polaków badanych przez Pracuj.pl (69%) uważa, że w idealnym miejscu pracy powinna istnieć swoboda ubioru, jednak z zachowaniem pewnych określonych granic i zasad. Tylko co piąty respondent oczekiwałby w pełni ścisłego dress code, a co dziesiąty – całkowitej swobody ubioru, nieograniczonej żadnymi firmowymi wytycznymi. Co interesujące, pandemia COVID-19 nie miała większego wpływu na postawy w tym zakresie – odpowiedzi respondentów różnią się zaledwie kosmetycznie w stosunku do wyników analogicznego badania Pracuj.pl z 2019 roku. Ocenić można więc, że dominującą postawą wśród pracujących Polaków jest akceptacja dla różnych stylów ubioru, nie wykraczająca jednak poza szersze ramy czy zasady wyznaczane np. przez pracodawcę czy charakter profesji.

Niezależnie od zachodzących zmian dress code jest wciąż elementem kultury danej organizacji, nie zawsze łatwym do poluzowania. W wielu firmach stroje są dostarczane przez pracodawcę, np. w związku z koniecznością przestrzegania zasad BHP. Inną sytuacją, w której trudno go uniknąć, jest pełnienie zawodu wymagającego bezpośredniego kontaktu z klientem. Wówczas strój stanowi wizytówkę pracodawcy. W dużej części wypadków nie jest to jednak konieczne, wraz ze wzrostem znaczenia cyfrowych narzędzi czy pracy na odległość. O firmowych zasadach ubioru coraz częściej warto też myśleć pod kątem marki pracodawcy. Z badań wynika, że skala znaczenia dress code może być ważnym komunikatem dla kandydatów, rozważających aplikowanie na stanowisko – komentuje Konstancja Zyzik, Menedżerka ds. Pozyskiwania Talentów i Rozwoju Pracowników w Grupie Pracuj.

Garnitur i garsonka mogą zniechęcać

Czy z góry narzucone standardy stroju pracowników mogą przesądzić o wyborze pracodawcy? Okazuje się, że 26% … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułRosja. Rozpuszczają się lodowce w Arktyce. Woda mogłaby zatopić Holandię
Następny artykułPS5 devkit trafił na eBay. Ktoś próbował zarobić na sprzęcie Sony