A A+ A++

rozwiń

Nowa Mazda CX-80 już w Polsce. Silnik Diesla rozchwytywany

Nowa Mazda CX-80 to dziś najbardziej okazała perła w koronie firmy z Hiroszimy. Tym SUV-em Japończycy rzucają wyzwanie niemieckiej trójce z segmentu premium, a jednym z atutów jest mocny silnik Diesla.

Właśnie ta nowatorska jednostka napędowa okazuje się tak silnym magnesem, że kierowcy kupują najnowszą Mazdę w ciemno, a Polska jest na drugim miejscu w Europie pod względem liczby zamówień. Skąd takie wzięcie? Oto szczegóły…

Mazda CX-80 to największy SUV japońskiej marki. Wygląda ekstra

Mazda CX-80 jako największa w gamie imponuje rozmachem sylwetki, ale nie chodzi wyłącznie o wymiary (499,5 cm długości, 189 cm szerokości, 171 cm wysokości; rozstaw osi 312 cm – jest o 25 cm dłuższa, 2,4 cm wyższa, a rozstaw osi jest o 25 cm większy niż w CX-60 ). Wizerunek królowej podkreśla troska o detale, nisko położony środek ciężkości i proporcjonalne rozłożenie masy.


Nowa Mazda CX-80

/

Tomasz Sewastianowicz


Za drzwiami CX-80 wita ekstraklasa designu według Mazdy. Biała skóra Nappa i naturalne drewno klonowe dają poczucie dotykania detali wykonanych ręcznie. Tu różnorodne faktury czy szwy reagują na zmiany oświetlenia, a japońska technika nakładania ściegów zwana Kakenui tworzy “szwy zawieszone” z odstępem pomiędzy fragmentami tkaniny, tak by można było zobaczyć materiał pod spodem. Oświetlenie rozproszone na boczkach przednich i tylnych drzwi dyskretnie podkreśla dopieszczone wnętrze.


Nowa Mazda CX-80

/

Tomasz Sewastianowicz


Wnętrze wysokiej jakości. Z tyłu i z przodu przestronnie jak w kinie

Mazda zawsze projektuje wnętrze wokół kierowcy, stąd kokpit CX-80 prezentuje wzorową proporcję między liczbą przycisków i pokręteł a elementami sterowanymi dotykowo. Górnej części powierzono funkcje informacyjne, a dolnej operacyjne. Wystarczy chwila zabawy z 12,3-calowym ekranem do obsługi multimediów i pokrętłem na konsoli między fotelami by połapać się w logice pokładowego systemu zawiadującego autem (bezprzewodowo Android Auto i Apple CarPlay). Wirtualny 12,3-calowy kokpit zamiast tradycyjnych analogowych zegarów można niemal dowolnie konfigurować. Do tego kierowca ma przed oczami wyświetlacz head-up (seryjny w każdej wersji).


Nowa Mazda CX-80

/

Tomasz Sewastianowicz

czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPowódź 2024: nowe formy wsparcia dla ofiar wielkiej wody
Następny artykułŚmierć Matthew Perry’ego. Lekarz przyznał się do winy