Wiemy już ile zapłacić trzeba w polskim salonie za nową Mazdę MX-30 e-Skyactiv R-EV – hybrydę plug-in wyposażoną w silnik Wankla. Ceny startują z poziomu 161 100 zł – takiego samego, jak w przypadku Mazdy MX-30 z napędem elektrycznym.
Mazdę od dawna określać można “Citroenem XXI wieku”. Nikt nie ma chyba wątpliwości, że Japończycy od lat podążają własną drogą i nie mają zamiaru oglądać się na konkurencję z “głównego nurtu”.
Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV to pierwszy od czasu wycofania z oferty kultowego już modelu RX-8 samochód japońskiego producenta wyposażony w silnik z wirującym tłokiem. Nie służy on jednak do napędu pojazdu lecz generatora prądotwórczego niezbędnego do pracy elektrycznego silnika trakcyjnego.
Opracowany od podstaw silnik Wankla (kod fabryczny 8C) umieszczono pod maską obok generatora i silnika elektrycznego. Elektryczny zespół napędowy jest sparowany z akumulatorem litowo-jonowym o pojemności 17,8 kWh. Sam silnik Wankla zasilany jest benzyną bezołowiową z 50-litrowego zbiornika, ma pojemność 830 ccm i przy 4700 obr./min. uzyskuje maksymalną moc 77 KM. Niewielkie rozmiary silnika spalinowego (jednorotorowy) umożliwiły jego współosiowe zamontowanie oraz integrację z wąskim generatorem energii elektrycznej i elektrycznym silnikiem trakcyjnym. Ten osiąga 170 KM i maksymalny moment obrotowy 260 Nm.
Samochód, jak każdą hybrydę plug-in przystało, można oczywiście ładować z gniazdka. W rezultacie akumulator litowo-jonowy o pojemności 17,8 kWh pozwala na pokonanie do 85 km. Mazdę można podłączyć do stacji ładowania z wtyczkami Type 2 (AC) i CCS (DC).
Ładowanie od 20 do 80 proc, ładowarkami o mocach powyżej 36 kW, trwa około 25 minut. W przypadku … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS