rozwiń ›
Nowa Mazda CX-80 sprzedaje się w ciemno. Silnik Diesla hitem. Polska wśród największych rynków zbytu
Nowa Mazda CX-80 to dziś najbardziej okazała perła w koronie firmy z Hiroszimy. Tym SUV-em Japończycy rzucają wyzwanie niemieckiej trójce z segmentu premium, a jednym z atutów jest mocny silnik Diesla. Właśnie ta nowatorska jednostka okazuje się tak silnym magnesem, że kierowcy kupują najnowszą Mazdę w ciemno, a Polska jest na drugim miejscu w Europie pod względem popularności tego modelu.
– Zebraliśmy już 164 zamówienia klienckie na Mazdę CX-80. Polska jest na drugim miejscu w Europie jeśli chodzi o popularność tego auta – tuż po Niemcach, którzy wyprzedzają nas o kilkadziesiąt sztuk. Zdecydowanym faworytem jest odmiana z silnikiem Diesla, którą wybrało ponad 82 proc. zamawiających – powiedział dziennik.pl Szymon Sołtysik z Mazda Motor Poland. Najchętniej w Polsce wybierane są topowe wersje – Homura Plus to ponad 46 proc. zamówień, a Takumi Plus – 29 proc. Wśród kolorów przoduje u nas nowy Artisan Red – 36 proc., potem Jet Black – 15 proc. i nowy Melting Copper – 14 proc. zamówień.
– Z grona klientów – dominują osoby prywatne i posługujące się REGON-em – 69 proc., pozostali to małe firmy, operatorzy flot oraz wypożyczalnie. Pierwsze samochody demonstracyjne trafią do dealerów jeszcze w październiku, ale ze względu na chęć zapewnienia pełnej dostępności klientom ograniczyliśmy na razie liczbę samochodów demonstracyjnych do jednego na salon, z kilkoma wyjątkami, gdzie będą dwa – PHEV i diesel. Pierwsze samochody klienckie powinny zostać wydane na przełomie października i listopada. Do końca roku fiskalnego, czyli do 31 marca 2025 r. planujemy sprzedaż w Polsce 500 Mazd CX-80 – wyjaśnił Sołtysik. Na co mogą liczyć kierowcy?
Mazda CX-80 to największy SUV japońskiej marki. Wygląda ekstra
Mazda CX-80 jako największa w gamie imponuje rozmachem sylwetki, ale nie chodzi wyłącznie o wymiary (499,5 cm długości, 189 cm szerokości, 171 cm wysokości; rozstaw osi 312 cm – jest o 25 cm dłuższa, 2,4 cm wyższa, a rozstaw osi jest o 25 cm większy niż w CX-60 ). Wizerunek królowej podkreśla troska o detale, nisko położony środek ciężkości i proporcjonalne rozłożenie masy.
Nowa Mazda CX-80
/
Tomasz Sewastianowicz
Za drzwiami CX-80 wita ekstraklasa designu według Mazdy. Biała skóra Nappa i naturalne drewno klonowe dają poczucie dotykania detali wykonanych ręcznie. Tu różnorodne faktury czy szwy reagują na zmiany oświetlenia, a japońska technika nakładania ściegów zwana Kakenui tworzy “szwy zawieszone” z odstępem pomiędzy fragmentami tkaniny, tak by można było zobaczyć materiał pod spodem. Oświetlenie rozproszone na boczkach przednich i tylnych drzwi dyskretnie podkreśla dopieszczone wnętrze.
Nowa Mazda CX-80
/
Tomasz Sewastianowicz
Wnętrze wysokiej jakości. Z tyłu i z przodu przestronnie jak w kinie
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS