rozwiń ›
Koncern BYD rozkręca biznes w Polsce. Nowatorska hybryda wjeżdża na rynek
BYD to prywatna chińska firma założona w 1995 r. w Shenzhen, w prowincji Guangdong. Nazwa jest skrótem od hasła “Build Your Dreams” czyli “Zbuduj Swoje Marzenia”. W ciągu 30 lat firma rozwinęła się z 20 do ponad 900 000 pracowników. Początkowo działała jako producent akumulatorów niklowo-kadmowych. Następnie zajęła się produkcją aut elektrycznych (BEV), elektrycznych samochodów dostawczych i ciężarowych, autobusów oraz magazynów energii. W 2008 r. BYD jako pierwsza rozpoczęła sprzedaż hybryd plug-in (PHEV).
Dziś BYD ma na swoim koncie ponad 28 tys. patentów i jest jednym z największych producentów BEV i hybryd typu plug-in. Od sierpnia 2024 roku zatrudnia ponad 100 000 inżynierów i techników w 11 instytucjach badawczych, co czyni go producentem samochodów z największym zespołem badawczo-rozwojowym na świecie. Chiński koncern jednocześnie ostrzy sobie zęby na Teslę i samodzielnie produkuje kluczowe części do samochodów elektrycznych, jak baterie, silniki czy elektronika napędu. W ostatnich latach firma opracowała takie przełomowe rozwiązania, jak superbezpieczne baterie Blade Battery, e-Platform 3.0 i technologię integracji baterii Cell to Body. Gigant działa w 94 krajach i przeszło 400 miastach. W Europie prowadzi biznes od 1998 roku. Na podbój Polski BYD ruszył wiosną i już w pierwszym kwartale 2025 roku planuje mieć sieć 19 salonów sprzedaży, a teraz na rynek wjeżdża rodzinny SUV Seal U DM-i z nowatorską hybrydą. Na co mogą liczyć kierowcy?
Tak wygląda BYD Seal U DM-i. Oto 4,8-metrowy SUV dla dużej rodziny
Za wygląd aut BYD od 2016 roku odpowiada Wolfgang Egger, który ma na swoim koncie takie dzieło jak Alfa Romeo 8C Competizione. Niemiecki stylista pracował też dla Seata, Lamborghini i Audi – dla niemieckiej marki stworzył prototyp Sport Quattro Concept, nawiązujący do legendy z 80. lat XX wieku. Dziś Egger współpracuje z 1000 projektantów z przeszło 10 krajów, takich jak Włochy, Hiszpania, Szwajcaria i Niemcy. Jednym z najnowszych dzieł jego zespołu jest SUV BYD Seal U DM-i. Na pierwszy rzut oka to duży, atrakcyjnie narysowany samochód. Liczby najlepiej oddają rozmach sylwetki. Chiński SUV stoi na 19-calowych polerowanych alufelgach z oponami Michelin, ma 4,78 m długości, niemal 1,9 m szerokości i 1,67 m wysokości.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS