Łada NIVA jaką znamy to kanciasty model produkowany w Togliatti nad Wołgą od 1977 roku. Przez 44 lata dorobiła się opinii prawdziwego samochodu terenowego. W Polsce – co może niektórych zdziwić – można kupić fabrycznie nowe auto prosto z salonu i to w najróżniejszych konfiguracjach, również jako pikap. Takie modele obecnie z przydomkiem Legend oferuje m.in. firma Polmotor z Warszawy czy Tarmot z Wysogotowa pod Poznaniem.
Łada NIVA Travel w Polsce
A teraz debiutuje Łada NIVA Travel – nowy model twarzą przypomina Toyotę RAV4. Czterometrowe nadwozie ma nielakierowane osłony progów, czarne poszerzone nadkola, podcięte po bokach zderzaki oraz koło zapasowe na klapie. A za nią kryje się bagażnik o pojemności od 320 do 650 l. Możliwości terenowe wyglądają obiecująco – seryjne wyposażenie to m.in. stały napęd na cztery koła, blokada mechanizmu różnicowego i reduktor. Do tego 22 cm prześwitu. Rosyjską terenówkę napędza ośmiozaworowy silnik benzynowy 1.7/80 KM (ok. 130 Nm). Samochód o masie własnej 1480 kg od 0 do 100 km/h powinien przyspieszać w 19 sekund. Rosjanie deklarują, że w cyklu mieszanym zużyje ok. 10 l benzyny na setkę, rozpędzi się do 140 km/h i pociągnie 1,2-tonową przyczepę (z układem hamulcowym).
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS