rozwiń ›
Nowa Kia EV3 wjeżdża na polski rynek. Cztery wersje do wyboru
Kia EV3 debiutuje na polskim rynku. Wjeżdża do najszybciej rosnącego segmentu kompaktowych SUV-ów i na dzień dobry wyróżnia się stylistyką, praktycznością oraz możliwościami napędu. Czym chce przekonać do siebie kierowców?
EV3 to auto o niezwykłej urodzie. Kanciastym 4,3-metrowym nadwoziem nawiązuje do ponad 5-metrowego EV9. Stoi na szeroko rozstawionych kołach, jakby w każdej chwili była gotowa wbić się w zakręt. I to jest super! Świetny design to zasługa sztuczek stylistycznych – tymi projektanci sypali niczym z kapelusza. Pierwszą z brzegu jest dach lewitujący nad resztą auta – to złudzenie powstaje dzięki czarnym słupkom i optycznym odcięciu przy tylnym spoilerze. Pionowe reflektory na krańcach gładkiego nadwozia optycznie poszerzają sylwetkę. Usportowiona odmiana EV3 GT-Line różni się bardziej drapieżnym wyglądem.
Kia EV3
/
dziennik.pl
Kia EV3 zaskakująco opływowa, nie ma wstydu przed Mercedesem
Nowa Kia EV3 szczyci się również dopracowaną aerodynamiką. Tu każdy element pełni ważną funkcję w osiągnięciu opływowej linii. Przecież jedną z największych przeszkód w walce o elektryczny zasięg jest opór powietrza. Na jego przezwyciężenie typowy EV poświęca niemal 2/3 energii. Redukcja Cx o zaledwie 0,01 zwiększa zasięg e-auta o około 2,5 proc. Nowa Kia powinna mieć znacznie łatwiej – jej współczynnik oporu powietrza Cx wynosi ledwie 0,263 (dla porównania Volvo EX30 to 0,28, a Mercedes EQS, który jest niższą i smukłą limuzyną: 0,20). W SUV-ie to świetny rezultat. Osiągnięto go dzięki zastosowaniu kilku technicznych sztuczek, w tym osłon 3D pod podwoziem, aerodynamicznie ukształtowanych felg i specjalnych kurtyn w przednim zderzaku.
Kia oferuje EV3 w dziewięciu kolorach nadwozia, z których dwa zostały opracowane wyłącznie dla tego modelu – Aventurine Green i Terracotta
/
KIA
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS