Kia EV6 wygląda jak prototyp, który uciekł na ulicę. To pierwszy z 11 nowych modeli samochodów elektrycznych, które pojawią się na rynku do 2030 roku. Pod względem rozmachu stylistyki nadwozia i wzornictwa wnętrza EV6 przebija rywali. Z kolei techniką dorównuje markom z półki premium. Dowód? Oto dziś koreański producent dolał oliwy do ognia i ujawnił najmocniejszą odmianę GT, wersję wyposażeniową GT-Line oraz parametry i osiągi całej gamy EV6.
Kia EV6 – dwa akumulatory, dwa silniki i aż 585 KM
Kia EV6 powstała na specjalnie opracowanej platformie E-GMP (Electric-Global Modular Platform). Ta architektura otworzyła drogę inżynierom do stworzenia niemal dowolnych konfiguracji układu napędowego z dwoma pojemnościami akumulatora do wyboru – o dużym zasięgu (77,4 kWh) i standardowym (58 kWh).
Bazowa EV6 i GT-Line to zamknięty w podłodze akumulator 58 kWh i silnik o mocy 170 KM zamontowany przy tylnej osi (350 Nm). Taki samochód od zera do 100 km/h przyspieszy w 6,2 sekundy.
EV6 AWD – dodatkowy silnik z przodu tworzy układ 4×4 – to już 235 KM i 605 Nm.
Kia EV6 GT-Line
/
KIA
Największy akumulator 77,4 kWh także występuje w konfiguracji z napędem na tył oraz na obie osie. W tym przypadku pierwsza wersja EV6 jest wyposażona w 228-konny silnik (350 Nm). Z kolei odmiana EV6 z napędem na cztery koła to dwa silniki, które dają łącznie 325 KM i 605 Nm. Taka wersja przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,2 sekundy.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS