A A+ A++

Mustang to niezwykle ważny model dla Forda. Ostatnie sześć generacji Amerykanie sprzedali w ilości ponad dziesięć milionów egzemplarzy. O tym jak bardzo kochają Mustanga świadczy fakt, że mimo nieco wyższej ceny sprzedaje się w USA trzykrotnie lepiej niż Camaro. Ford robi więc wszystko żeby tą przewagę utrzymać i w nowej generacji zbytnio nie zmienić swojego hitu. Numer 7 ma zatrzymać tradycjonalistów, ale też pozyskać nowych klientów. Dlatego też nowy model połączył wartości ze starego i nowego świata technologii.

Nowa generacja Forda Mustanga

mat. prasowe

Siódma generacja Mustanga powstała na bazie szóstej. Żeby nowy wyróżniał się wizualnie od poprzednika, projektanci zmienili praktycznie każdy element nadwozia, nowe są także przednie i tylne światła. Przednie reflektory posiadają trzy charakterystyczne paski świateł LED do jazdy dziennej. Wymiary pozostają praktycznie takie same. Stały tylny spoiler jest dostępny w ramach opcjonalnego pakietu Performance. Projektanci odświeżyli również wnętrze. Pojawiły się dwa duże ekrany – jeden to instrumenty dla kierowcy (12,4 cala), a drugi centralny to infotainment z przekątną 13,2 cala, przy czym ten ekran jest wyraźnie pochylony w stronę kierowcy. Oba zabudowane są za wspólną szklaną pokrywą. W Mustangu pozostało nadal mnóstwo przycisków i przełączników. Zostało też klasyczne pokrętło głośności – najlepsza metoda sterowania głośnością. Zadbano też o jakość elementów z tworzywa. Wszystkie powierzchnie są zakryte lub zamaskowane, więc nie będzie widać twardego plastiku. Ford po raz pierwszy w siódmej generacji Mustanga oferuje wielobarwne pasy bezpieczeństwa.

Ford Mustang Mach-E
Nowa generacja Forda Mustanga

Nowa generacja Forda Mustanga

mat. prasowe

Wprowadzono niewielkie zmiany w podwoziu. Przede wszystkim pojawiły się nowy układ hamulcowy. Zaciski hamulcowe Brembo noszą teraz logotyp Mustanga, a do tego mają większe tarcze (z przodu 390 mm, z tyłu do 355 mm). Poprawiono też układ kierowniczy, który teraz ma dawać więcej informacji zwrotnych. Jest też specjalny tryb do driftu. Zachowano klasyczną dźwignię hamulca ręcznego – mimo że ta obsługuje elektryczny hamulec ręczny.

Nowa generacja Forda Mustanga

Nowa generacja Forda Mustanga

mat. prasowe

Pod maską pozostał 2,3-litrowy Ecoboost lub 5,0-litrowy silnik V8. Wariant V8 wyróżnia się wylotem powietrza na przedniej masce, dodatkowo jest podwójna rura wydechowa. Wzrośnie też moc, ale póki co jeszcze nie wiadomo o ile. 4-cylindrowy silnik prawdopodobnie będzie miał ponad 300 KM, natomiast V8 zamiast 450 KM otrzyma około 490 KM. W dodatku czterocylindrowy Ecoboost już raczej … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułUtrudnienia na Gocławiu. Kierowca bmw wjechał w barierki, później zniszczył latarnię
Następny artykułBartosz Gawryszewski: Pierwsze mecze rządzą się swoimi prawami