A A+ A++

Dzięki nowej elektronice konstruktorzy zaoferowali zdalne włączanie funkcji (ogrzewanie, otwieranie drzwi lub okien) i obsługę zapobiegawczą, łącznie z badaniem głębokości bieżnika opon. Kierownik floty może zdalnie sterować funkcjami aut, w tym ustawieniami systemów bezpieczeństwa. Dla gamy lekkiej dostawcą urządzeń jest Continental, dla średniej i ciężkiej ZF. 

Iveco nie żegna się z dieslami

Specjaliści Iveco uważają, że diesle ma jeszcze kilka lat życia. W dystrybucji na bliskie odległości zastąpi go napęd elektrycznych, na dalszych dystansach obiecujący jest napęd gazowy (także z wykorzystaniem bio-gazu), a w przyszłości wodorowy. 

Marka wprowadziła zmodernizowany kosztem 100 mln euro ciężki silnik Cursor 13, który otrzymał nowy kadłub, głowicę i jest lżejszy od poprzednika o 10 proc., a jednocześnie wzrosła jego moc (zakres od 460 do 580 KM) i trwałość do 1,6 mln km, a na dodatek ma o 7 proc. niższe zużycie paliwa. 

Nowa głowica pozwoliła zastosować hamulec silnikowy o mocy 450 kW lub w opcji 530 kW. Iveco podkreśla, że moc jest tak duża, że nie ma potrzeby instalować zwalniacza. Producent przygotował również nowe mosty napędowe dla ciągników siodłowych i wersji budowlanych. 

Wersja gazowa ma 500 KM oraz zbiorniki o pojemności 1240 litrów, co pozwala na pokonanie do 800 km, o 95 km więcej niż odchodząca wersja. 

Euro Cargo także otrzymał silnik na gaz. Z pojemności 7 litrów osiąga do 280 KM i ma trwałość do 0,45 mln km. Nowością jest 8-stopniowy automat ZF, który na żądanie może być zastąpiony przez automat Allison. 

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPomagając gramy do jednej bramki!  Piłkarskie reprezentacje Polski przygotowały Szlachetną Paczkę (zdjęcia)
Następny artykułDigital Europe krytykuje unijną ustawę o AI