AMD wprowadziło nową funkcję do oprogramowania Radeon Adrenalin o nazwie Variable Graphics Memory. Ta jest dedykowana procesorom z serii Ryzen AI 300 i potrafi przynieść ogromne wzrosty wydajności.
Variable Graphics Memory
Variable Graphics Memory to funkcja przeznaczona dla użytkowników zintegrowanych kart graficznych, którzy zazwyczaj muszą dzielić pamięć RAM pomiędzy zadaniami procesora i karty graficznej. Domyślnie podział ten jest bardzo korzystny dla procesora, ale może to stanowić poważny problem w przypadku nowoczesnych gier i ich wysokich wymagań dotyczących pamięci VRAM. Variable Graphics Memory pozwala użytkownikom procesorów z serii Ryzen AI 300 łatwo zmodyfikować tę balans na swoją korzyść, bez uciekania się do zmiany ustawień BIOS-u, co byłoby konieczne w innym przypadku.
Variable Graphics Memory to funkcja przeznaczona dla użytkowników zintegrowanych kart graficznych.
AMD podkreśla, że VGM zapewnia grywalność w niektórych niekompatybilnych grach, takich jak Marvel’s Guardians of the Galaxy, i znacznie poprawia wydajność w innych tytułach, szczególnie podczas korzystania z HYPR-RX, które teraz obejmuje AMD Fluid Motion Frames 2. Oficjalne wyniki AMD z włączonymi tymi technologiami wykazały, że większość tytułów zyskała około 20-30% kl./s, dzięki czemu nawet takie gry jak Far Cry 6 były grywalne, osiągając 78 kl./s przy średnich ustawieniach i FSR ustawionym na Balanced w rozdzielczości docelowej 2800 x 1800 pikseli.
Cyberpunk 2077 zyskał nawet 78%
AMD dodało, że układ Ryzen AI 9 HX 370 może uruchomić grę Cyberpunk 2077 przy 100 kl./s, włączając AFMF 2 w rozdzielczości 1080p na niskim presecie i używając zrównoważonego ustawienia FSR. AFMF 2 zwiększył liczbę klatek na sekundę o 78% w tym przypadku.
Choć te wyniki są imponujące, należy pamiętać, że nie zaleca się użytkownikom włączania Frame Generation, dopóki nie zrobią wszystkiego, co w ich mocy, aby zoptymalizować ustawienia w grze w celu zapewnienia płynnej wydajności. AMD rekomenduje, aby użytkownicy byli w stanie osiągnąć w grze 50 kl./s przed włączeniem Fluid Motion Frames 2. Ponieważ generowanie klatek może powodować opóźnienie wejścia, idealnym rozwiązaniem jest, aby natywny FPS był tak stabilny i responsywny, jak to tylko możliwe, przed aktywacją tej technologii
Na szczęście, nawet jeśli nie jesteście zainteresowani Frame Generation lub innymi funkcjami AMD HYPR-RX, nadal możecie korzystać z funkcji Variable Graphics Memory, aby uzyskać wymierną poprawę wydajności swojego urządzenia z serii Ryzen AI 300. Oczekujemy, że funkcja ta stanie się podstawą przyszłych procesorów APU Ryzen i mamy nadzieję, że będzie ona również dostępna dla użytkowników APU Ryzen poprzedniej generacji.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS