A A+ A++
  • Model Pegaso produkowany był w latach 1992-2009 i, choć nie był takim hitem jak BMW F650 GS, zdobył rzeszę fanów.
  • Manager Aprilii zdradził, że rozważana jest całkiem nowa odsłona Pegaso, która ma być czymś poprzednim między Tuono i Tuaregiem.
  • Z oferty wypadają Shiver i Dorsoduro, więc Pegaso trochę jakby mogłoby je zastąpić. 

Pierwsza Aprilia Pegaso wyjechała z fabryki w Noale w roku 1992 r. Motocykl był wówczas napędzany silnikiem Rotaxa o mocy 48 KM. Mimo atrakcyjnego nadwozia i sprawdzonego silnika Pegaso nie odniosła wielkiego sukcesu rynkowego, przyćmiona popularnością konkurencyjnego BMW F 650 GS, produkowanego zresztą w tej samej co Pegaso fabryce. Po latach mniejszych i większych modyfikacji i zastąpieniu starego silnika pochodzącym z Yamahy Tenere singlem 660 cm3, motocykl, z rasowego enduro, stał się porządnym, stricte szosowym turystykiem ze sporą rzeszą wiernych fanów, który doceniali świetne wykonanie i ponadprzeciętne własności jezdne.

Trudno się dziwić decydentom Aprilii, że chcą wrócić do sprawdzonej i cenionej do dziś nazwy. Cristian Barelli, manager marketingu włoskiej marki, w wywiadzie udzielonym magazynowi Motociclismo ujawnił, że rozważana jest nowa wersja Pegaso. Miałaby ona wypełnić przestrzeń po wycofywanych z oferty modelach Shiver i Dorsoduro.

Nowe Pegaso wykorzystywałoby silnik 660 cm3 z modeli Tuono 660 i RS 660 – dwucylindrową rzędówkę Frontemarcia, powstałą z dwóch przednich cylindrów silnika V4 z modelu RSV4. W teorii model Pegaso stanowiłby wewnętrzną konkurencję dla zapowiadanego Tuarega, jednak ze słów Cristiana Barellego wynika, że Pegaso miałoby być ogniwem pośrednim między Tuaregiem a Tuono. Będzie to zatem motocykl stricte szosowy z akcentami adventure. Podobny zabieg wykonała Yamaha z modelem Tracer 7, który, mimo silnika identycznego jak w Tenere 700, ma całkiem inny charakter.

Barelli potwierdził również, że modele Shiver i Dorsodoro nie będą aktualizowane do Euro 5. – W tej chwili skupiamy się na nowej, bardziej nowoczesnej platformie. Silnik 660 można wykorzystać na kilka sposobów. Jest bardzo kompaktowy, co pozwala na budowanie wokół różnych typów ram do różnych zastosowań.

W czasie wywiadu Barelli zdradził również, że nowy Tuareg pojawi się jeszcze w tym roku.

Przeczytaj także: używana Aprilia Pegaso 650.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułJak bezpiecznie wziąć kredyt gotówkowy online?
Następny artykułKoronawirus – raport dnia (piątek, 23 lipca)