A A+ A++

Novatek zamówił barki przeładunkowe LNG na potrzeby Północnej Drogi Morskiej

09.06.2020r. 12:14


Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering poinformowało ósmego czerwca o zawarciu kontraktu na budowę dwóch barek pływających, służących jako terminal LNG. Wartość umowy szacowana jest na 750 mln dolarów. Zamówienie zawiera prawo opcji na dwie kolejne jednostki w przyszłości – czytamy w BiznesAlert.pl.

Zakupione barki mają posłużyć jako terminale przeładunkowe LNG. Statki mają mieć zdolności magazynowe na poziomie 360 tys. m sześc. LNG. Jeden z nich ma zacumować na Kamczatce w projektowanym terminalu w Zatoce Beczewińskiej, drugi w Zatoce Ura nieopodal Murmańska. Oba terminale mają zostać oddane do użytku na przełomie 2022 i 2023 roku.

Zakup dwóch barek ma umożliwić bardziej elastyczne i szybsze dostawy LNG z Półwyspu Jamalskiego do klientów w Europie i Azji. Dzięki tym inwestycjom, znacznie zwiększy się wykorzystanie Północnej Drogi Morskiej jako szlaku żeglugowego z 9,7 mln ton ładunków w 2017 roku do 31,6 mln ton ładunków w 2026 roku. LNG z jamalskich projektów Novateku ma być transportowane i przechowywane w barkach, skąd będzie odbierane przez klientów. Dzięki lokalizacji barek, klienci nie będą zmuszeni do korzystania z asysty lodołamaczy, co znacznie zwiększa koszty transportu z instalacji Novateku w Arktyce – czytamy w BiznesAlert.pl.

Teknoblog , BiznesAlert
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułZESPÓŁ ELEKTROCIEPŁOWNI WROCŁAWSKICH KOGENERACJA SA (17/2020) Rezygnacja Członka Rady Nadzorczej Spółki
Następny artykułNiekoszona trawa i bezpieczeństwo ruchu.