A A+ A++

Ostatnie weekendy przyniosły w Formule 1 wiele zmian. Nowe przepisy na 2026 rok, utrata dominacji przez Red Bulla czy powrót do F1 Flavio Briatore, który był zamieszany w jeden z największych skandali historii sportu, określanego mianem „crashgate”.

Dzięki lepszej formie zespołów McLarena, Ferrari oraz Mercedesa, który wrócił do czołówki po bardzo dobrym weekendzie na Circuit Gilles Villeneuve, Grand Prix Hispzanii zapowiada się na pasjonujące, a kibice nie mogą doczekać się na wyrównaną walkę, szczególnie podczas kwalifikacji oraz wyścigu.

Pierwszy trening na torze w Barcelonie był drugą sesją treningową w tym sezonie dla Olivera Bearmana w zespole Haas F1 Team, który jest przymierzany na miejsce Nico Hulkenberga odchodzącego w przyszłym sezonie do zespołu Stake.

Dobre wejście w weekend w końcu zaliczył Max Verstappen, który na twardej oponie zdołał pojechać najszybciej wykręcając okrążenie w czasie 1.15.424. Holender wyprzedzał bezpośrednio George’a Russella i Carlosa Sainza o kilka dziesiątych sekundy po 15 minutach od rozpoczęcia treningu.

Po przesiadce na miękkie opony Red Bull z Verstappenem na czele potwierdzał, że bazowe ustawienia na weekend w Hiszpanii są zgodne z oczekiwaniami, chociaż drugi na tym etapie sesji Sainz na pośrednich oponach tracił do lidera tabeli mistrzostw zaledwie 0,3 sekundy, co biorąc pod uwagę twardszą mieszankę nie było dużą różnicą.

Dobrze od początku weekendu prezentował się też zespół Mercedesa. Russell i Hamilton na pośrednich oponach byli w stanie pojechać niemal tak szybkie okrążenie, jak Meksykanin Sergio Perez na miękkich mieszance w bolidzie Red Bulla.

Na pośrednich oponach niezbyt dobrze wyglądał zespół McLarena, który podczas ostatnich weekendów prezentował się najlepiej z całej czołówki Formuły 1. Po przesiadce na miękkie opony Lando Norris zdołał jednak przejechać najszybsze okrążenie sesji po przesiadce na miękkie opony, wyprzedzając Verstappena o 0.024 sekundy.

Kilka chwil później sesja została przerwana czerwoną flagą. Część przedniego skrzydła bolidu Aston Martina prowadzonego przez Fernando Alonso odpadła na wyjściu z dziewiątego zakrętu i zatrzymała się na środku toru, powodując duże niebezpieczeństwo dla kierowców przejeżdżających szybkie okrążenia.

Czerwona flaga na torze nie utrzymała się długo a kierowcy mogli kontynuować po krótkiej przerwie zaplanowane dla nich programy treningowe.

Pod koniec sesji większość zawodników wyjechało jeszcze raz na używanych miękkich oponach, ale nie udało im się poprawić swoich czasów, wobec czego Norris okazał się najszybszym kierowcą pierwszego treningu.

Wyjątkowo dobrze podczas pierwszej sesji w Barcelonie zaprezentowało się Alpine, które na początku sezonu było najgorszym zespołem w stawce. Esteban Ocon i Pierre Gasly osiągnęli 8. oraz 13. czas porannego treningu w Hiszpanii.

Duży przebieg w bolidzie Haasa zaliczył Bearman, który przejechał 29 okrążeń wykonując w całości zaplanowany dla niego program treningowy. Brytyjczyk ostatecznie zakończył zmagania na 19. pozycji tracąc do Kevina Magnussena 0.2 sekundy.

Wyniki 1. treningu

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułKoncerny spożywcze chcą zarobić na Ozempicu. Pomagają im influencerzy
Następny artykuł130 dzieci z Garwolina przebadanych w ambulansie Fundacji Ronalda McDonalda