A A+ A++

Fiński koncern postanowił odświeżyć swoją identyfikację wizualną. Powód? Marka nie chce być już kojarzona z telefonami komórkowymi.

Jeśli słowo „NOKIA” nadal kojarzy Wam się wyłącznie z niezniszczalnym modelem 3310, to teraz może się to zmienić. Okazuje się, że fiński koncern chce się na dobre odciąć od powiązań z telefonami komórkowymi. Szczególnie, że firma sprzedała swoją markę telefonów (w 2014 roku pion smartfonów Lumia został przejęty przez Microsoft, który dwa lata później sprzedał go fińskiej firmie HMD Global) i obecnie zajmuje się dostarczaniem sprzętu m.in. operatorom telekomunikacyjnym.

Nokia postanowiła zmienić strategię firmy i na dobre zerwać z wizerunkiem „twórców telefonów”. Nowa identyfikacja wizualna firmy została przedstawiona na konferencji w Barcelonie tuż przed startem światowych targów sektora telekomunikacyjnego.

Do tej pory Nokia posługiwała się logo znanym z telefonów – nazwa marki drukowanymi literami na białym lub na niebieskim tle (długi czas towarzyszyło jej hasło „Connecting people”). 

Nowe logo jest nowocześniejsze i mniej oczywiste. Jak widzimy znalazły się w nim tylko dwie „kompletne” litery – pozostałe są „uciętymi” znakami. W tle nowego logo mogą pojawiać się różne barwy i wzory, co daje możliwość tworzenia wielu wariacji graficznych.

Warto wiedzieć, że Nokia dostarcza obecnie m.in. sprzęt do mobilnych i stacjonarnych sieci telekomunikacyjnych. Firma jest liderem w segmentach infrastruktury optycznej do internetu światłowodowego i prywatnych sieci mobilnych (głównie w standardzie 5G).

PS Powiat łowicki prezentuje nową identyfikację wizualną

Nowy branding powiatu łowickieg opracowany przez Leniva° Studio to nie tylko propozycja nowego logotypu, ale i funkcjonalny system, który ma na celu usprawnienie działania jednostek powiatowych. Do współpracy zaproszono m.in. twórców ludowych, którzy wsparli projektantów swoją wiedzą.

PS 2 Andrzej Pągowski tworzy logo na podstawie „gotowca”, a STGU oskarża artystę o psucie wizerunku branży

Znanemu grafikowi zarzuca się niedbałość i bezrefleksyjność przy tworzeniu nowego logo dla Polskiego Związku Łowieckiego. Stanowisko Stowarzyszenia Twórców Grafiki Użytkowej zostało poparte przez grono specjalistów i internautów.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułLVI sesja Rady Miejskiej w Szczytnie
Następny artykułPolitolog: Przerzucają się zdjęciami jak jacyś influencerzy