Wyniki finansowe Nissana z ostatnich lat nie napawają optymizmem – od 2019 roku globalna sprzedaż z roku na rok jest coraz gorsza. Teraz producent przedstawił strategie, która w najbliższych latach ma przynieść pożądane efekty. Czego należy się spodziewać? Japończycy zapowiadają niższe ceny i 30 nowych modeli.
Od kilku lat marka Nissan zmaga się ze spadającą sprzedażą. Plan “Nissan Next” nie przyniósł oczekiwanych efektów. Makoto Uchida, dyrektor generalny marki, chciał osiągnąć globalny wzrost sprzedaży, większe zyski i duże zmniejszenie kosztów. Tymczasem zamiast planowanych 5,38 mln samochodów, w 2023 roku klientom dostarczono ok. 3,7 mln aut. Jak firma chce wrócić na właściwe tory? Uchida ma w zanadrzu jeszcze kilka asów.
Makoto zajmie się wdrażaniem planu “Arc”, którego celem będzie zwiększenie rocznej globalnej sprzedaży Nissana o 1 milion sztuk do roku podatkowego kończącego się 31 marca 2027 roku, co oznacza sprzedaż na poziomie około 4,7 mln aut. To wciąż poniżej celu wyznaczonego przez Uchidę prawie trzy lata temu.
Częścią strategii Arc jest również wprowadzenie na rynek 30 zupełnie nowych modeli – 16 zelektryfikowanych i 14 napędzanych silnikami spalinowymi. Wszystko to ma się wydarzyć w ciągu kilku najbliższych trzech lat. Jakie to będą samochody? W enigmatycznej zapowiedzi widzimy kilkadziesiąt samochodów z podświetlanymi listwami i świecącym logotypem.
Możemy wyróżnić duże SUV-y, SUV-y coupe, … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS