Na początku powinienem przyznać, że nie byłem zwolennikiem designu pierwszej generacji Nissana Juke. I choć druga pod względem kształtu czy dyskusyjnego ułożenia świateł czerpie z poprzednika, w tym przypadku odczucia mam całkowicie odmienne. Nowy Juke z twarzy wygląda trochę jak wkurzony transformers – szczególnie z ukośnymi LED-ami w górnej części pasa przedniego. Ma masę przetłoczeń i nowoczesnych kształtów – na tyle dużo, że wygląda trochę jak koncept, a nie wersja produkcyjna. I to w żadnym razie nie jest złe. Dzięki temu Juke wygląda świeżo i świetnie pasuje do centrum dużego miasta.
Zobacz również: Test: Nissan Juke N-Design 1.0 DIG-T DCT – awangardowy, ale nie brzydki!
Motoryzacyjna rzeźba nowoczesna przygotowana przez Nissana została uzupełniona klamką w dachu. Tak, za jej sprawą nadwozie wygląda na dwudrzwiowe. Warto jednak pamiętać o tym, że rozwiązanie ma ograniczoną praktyczność. Szczególnie wtedy gdy obładowani zakupami wychodzicie z marketu i chcecie wrzucić jedną z toreb za fotel kierowcy.
Nissan Juke
Nissan Juke N-Design DIG-T 117 KM MT – wkurzony transformers?
Nissan Juke w środku: jak wygląda?
Konsola Nissana Juke wydaje się być pełna – sporo się na niej dzieje. Przy bliższym przyjrzeniu kierowca zauważy jednak, że efekt został osiągnięty za sprawą dużych kratek nawiewów i sporej ilości obłości. Bo z obsługowego punktu widzenia Juke stawia na minimalizm – ma spory ekran i tylko kilka przycisków. Tak, w kabinie Nissana Juke jest dużo twardych plastików. Warto jednak pamiętać o tym, że to mimo wszystko crossover segmentu B. Nie ma się zatem co spodziewać perfekcyjnej jakości wykończenia. W zamian Japończycy postawili na absolutnie cudowny wynalazek – wyłożyli boczki drzwi i część konsoli alkantarą. Materiał pewnie jest syntetyczny, ale za to wyjątkowo przyjemny w dotyku.
Zobacz również: Test: Renault Clio Intens TCe 100 – i to się nazywa rozsądne auto!
Na plus Nissanowi zapisać warto też fajną kierownicę. Nie dość, że koło jest spłaszczone u dołu, to jeszcze okazuje się małe i poręczne. Przestrzeń? Na przednich fotelach Juke można się rozsiąść! Wtedy jednak z tyłu zmieszczą się głównie dzieci. Jeżeli chodzi o bagażnik, ten po opuszczeniu podłogi oferuje 422 litry – czyli więcej niż kompakty segmentu C. Wady? Lakierowane plastiki we wnętrzu są podatne na powstawanie zarysowań, widoczność do tyłu jest ograniczona (auto testowe na szczęście korzystało z kamery 360 stopni), a nawigacja satelitarna zaraz po zjechaniu z drogi głównej miała problem z danymi kartograficznymi.
Nissan Juke
Nissan Juke N-Design DIG-T 117 KM MT – wkurzony transformers?
Jaki silnik w Nissanie Juke? Litr pojemności i 3 cylindry
Nissan Juke prezentuje się masywnie. Do napędu auta wyznaczony został jednak benzyniak o symbolicznej pojemności na poziomie jednego litra. Motor choć ma 3 cylindry, otrzymał doładowanie i bezpośredni wtrysk paliwa. W efekcie oferuje 117 koni mechanicznych. Japoński crossover ma rozsądną moc, a to oznacza że nie jest żadnym demonem prędkości – osiąga pierwszą setkę w 10,4 sekundy. Mimo wszystko jeżeli kierowca będzie umiejętnie korzystał z precyzyjnej, 6-biegowej skrzyni, auto sprawdzi się nie tylko w mieście, ale również podczas wyprzedzania w trasie.
Zobacz również: Test: Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid – naprawdę przemyślane modern-art!
Kolejną zaletą jest przyzwoita oszczędność. Eksploatowałem Juke w cyklu mieszanym. Spalanie w czasie testu wyniosło 7,5 litra benzyny. A to wynik, który z powodzeniem można uznać za przyzwoity. Wady? Niestety są momenty, w których 3-cylindrowy rodowód benzyniaka jest mocno wyczuwalny. Zaraz po rozruchu potrafi powodować spore wibracje, a do tego przy wyższych obrotach dość głośno powarkuje charakterystycznym gangiem.
Nissan Juke
Nissan Juke N-Design DIG-T 117 KM MT – wkurzony transformers?
Bo Nissan Juke to… lubi ostrzegać!
Nissan Juke najlepiej czuje się w mieście. Z drugiej strony stawia na dobre właściwości jezdne. Kierownica pracuje dość precyzyjnie, a zawieszenie jest raczej sztywne. Podczas jazdy crossoverem bardziej od mechaniki przeszkadza… elektronika. System ostrzegania o kolizji jest wyjątkowo czuły. Skutek? Gdy przejeżdżałem przez skrzyżowanie i na sąsiednim pasie stały auta oczekujące na możliwość skrętu w lewo, najpierw informował mnie o możliwości kolizji. Jeżeli nie reagowałem – a nie reagowałem, bo miałem swój pas, zaczynał delikatnie przyhamowywać. Poza tym np. czujnik światła nie reagował na deszcze – nie przerzucał świateł do jazdy dziennej na mijania.
Zobacz również: Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM – prosty, ale bardzo funkcjonalny!
Nissan Juke: opinia po teście
Nissan Juke N-Design to bardzo przyjemne auto. Nie udało mi się go pokochać – być może z uwagi na stosunkowo niską moc, ale bez wątpienia mocno go polubiłem. Ale nie to w tym aucie jest najważniejsze. Najważniejsze jest to, że za 100 tysięcy złotych kupujący otrzymuje wyróżniającego się i charakterystycznego crossovera, który w tym wydaniu całkowicie stracił płeć. Nie jest już typowo damski, a sprawdzi się także z facetem za kierownicą. Najmocniejsze zalety? Design to raz. Dwa, spory plusem jest sposób prowadzenia oraz sposób zaprojektowania kabiny pasażerskiej.
Nissan Juke
Nissan Juke N-Design DIG-T 117 KM MT – wkurzony transformers?
Nissan Juke DIG-T 117 KM MT – dane techniczne:
- Silnik: R3, doładowany, benzynowy
- Pojemność silnika: 999 cm3
- Maksymalna moc: 117 KM (przy 5250 obr./min.)
- Maksymalny moment obrotowy: 180 Nm (przy 1750 – 4000 obr./min.)
- Prędkość maksymalna: 180 km/h
- Przyspieszenie 0 – 100 km/h: 10,4 s.
- Skrzynia biegów: manualna, 6 biegów
- Zbiornik paliwa: 46 litrów
- Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 7,5 litra
- Zużycie paliwa na 100 km – dane producenta (cykl mieszany): 6,3 litra
- Długość: 4210 mm
- Szerokość: 1800 mm
- Wysokość: 1595 mm
- Rozstaw osi: 2636 mm
- Pojemność bagażnika: 422/1305 litrów
- Cena: od 69 830 zł
Nissan Juke N-Design DIG-T 117 KM – cena i wyposażenie:
- Cena: 102 270 zł,
- Tapicerka materiałowa czarna z elementami Alcantara,
- 19″ “Akari” felgi ze stopu metali lekkich,
- Klimatyzacja automatyczna,
- Czujnik deszczu,
- Podgrzewane i automatycznie składane lusterka,
- Podgrzewane przednie siedzenia,
- Przednie światła przeciwmgłowe LED,
- Przyciemniane szyby,
- Przednie czujniki parkowania,
- Inteligentny system kamer 360° (AVM),
- Inteligentny tempomat,
- Inteligentny system ostrzegania o zmęczeniu kierowcy,
- Przycisk do aktywacji systemu Inteligentnego Asystenta Jazdy (MT),
- System ostrzegający o pojeździe w martwym polu,
- System ostrzegający o ruchu w kierunku poprzecznym,
- 8 głośników Bose Personal: 4 głośniki + 2 wbudowane w zagłówku fotela kierowcy + 2 wbudowane w zagłówku fotela pasażera,
- NissanConnect Nawigacja.
Zobacz również:
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS