Nintendo Switch 2 nie będzie konsolą, która pod względem parametrów wyprzedzi PS5 i Xbox Series X, ale nadal może zaoferować nowoczesne technologie takie jak NVIDIA DLSS czy nawet granie w 4K.
Nintendo Switch był zacofany już w momencie premiery, a wydanie next-genowych konsol Sony i Microsoftu tylko pogłębiło ten podział. Urządzenie zapewnia rozdzielczość 1080p przy maksymalnie 60 klatkach na sekundę. Nie ma więc 4K jest za to przestarzały już układ NVIDIA Tegra, aczkolwiek okazuje się, iż Switch 2 ma szansę zaoferować pod pewnymi względami korzystną zmianę. Nintendo Switch 2 może być w stanie zapewnić rozgrywkę w rozdzielczości 4K i 30 klatkach na sekundę dzięki NVIDIA DLSS. Teoretycznie byłoby to wykonalne, ale nie w każdej grze i Nintendo pewnie nie zechce pójść na to z kilku powodów.
Switch 2 mógłby zapewnić granie w rozdzielczości 4K przy 30 klatkach na sekundę, ale Nintendo raczej nie pójdzie w tym kierunku.
Przedstawiciele kanału Digital Foundry zastanawiali się, czy następna konsola Nintendo zapewni granie w 4K przy 60 klatkach na sekundę z wykorzystaniem technologii NVIDIA DLSS. Zdaniem DF skalowanie do 4K z niższych rozdzielczości np. 720p mocno obciąża procesor graficzny i utrudnia utrzymanie 60 klatek w grach. I tu pojawia się problem.
Nintendo chce bowiem zapewniać 60 fps w większości gier na swoją konsolę. Istnieje więc scenariusz, iż nie dostaniemy 4K tylko bardziej realne 1400p.
Taka rozdzielczość stanowi złoty środek, ponieważ mniej obciąży GPU. Mimo zastosowania technologii DLSS mówi się, iż deweloperzy muszą dalej szukać kompromisów między poziomem oprawy graficznej, zaawansowanych mechanizmów, a podzespołami napędzającymi Switch 2.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS