Nadchodzący Nintendo Switch 2 planuje wykorzystać technologię NVIDIA DLSS do osiągnięcia rozdzielczości 4K przy 30 klatkach na sekundę.
Jednak według Digital Foundry, takie podejście może nie być optymalne. Skalowanie do 4K z niższych rozdzielczości, takich jak 720p, znacząco obciąża GPU, co utrudnia utrzymanie płynności na poziomie 60 FPS-ów, która jest standardem w wielu grach Nintendo. Testy pokazują, że użycie trybu DLSS Ultra Performance, który podnosi rozdzielczość z 720p do 4K, dodaje znaczne opóźnienia klatek, co sprawia, że otrzymanie 60 FPS-ów staje się nieosiągalne.
Zamiast tego, bardziej realistycznym celem dla Switch 2 może być rozdzielczość 1440p. Taka rozdzielczość jest mniej wymagająca dla GPU, pozwalając na lepszy balans między wydajnością a jakością grafiki. Nowa konsola Nintendo ma także wspierać zaawansowane funkcje, takie jak Ray Reconstruction, co może znacząco poprawić jakość ray tracingu, dodając realizmu do oświetlenia i cieni w grach.
Pomimo tych technologicznych ulepszeń, realne wykorzystanie tych funkcji w praktyce pozostaje wyzwaniem. Deweloperzy będą musieli znaleźć złoty środek między maksymalizowaniem wydajności a utrzymaniem wysokiej jakości wizualnej. Choć potencjalne korzyści z technologii DLSS są ogromne, jej zastosowanie wymaga precyzyjnego „dostrojenia”, aby uniknąć kompromisów.
Dla miłośników Nintendo, nadchodzące zmiany w Switch 2 są ekscytującą perspektywą, mimo że przed zespołem inżynierów i deweloperów stoi trudne zadanie optymalizacji. Ostateczny sukces tej konsoli będzie zależał od umiejętnego połączenia nowoczesnych rozwiązań technologicznych z tradycyjnie wysoką jakością gier od Nintendo.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS