A A+ A++

W trosce o środowisko Nike stawia na wydłużenie żywotności produktów. W tym celu sportowa marka stworzyła robota o nazwie BILL, który samodzielnie wyczyści i naprawi używane buty.

Nike kontynuuje starania o zmniejszenie swojego negatywnego wpływu na środowisko. Firma prowadzi testy rozmaitych rozwiązań, które mają na celu przedłużenie żywotność odzieży i obuwia. Do programu Nike Refurbished oraz Nike Recycling & Donation dołącza teraz zrobotyzowany system Bot Initiated Longevity (BILL).

Robot BILL działa obecnie w salonie Nike Town London, gdzie kupujący za darmo mogą pozostawić swoje używane obuwie, aby po około 45 minutach odebrać produkty, które wyglądają jak nowe.

Robot w pierwszej kolejności dokonuje oceny stanu sneakersów i tworzy trójwymiarowy cyfrowy model buta, który wskazuje szczegółowe obszary wymagające naprawy. Do czyszczenia zostają wykorzystane środki piorące na bazie wody.

Nike podkreśla, że BILL dostosowuje swoje działanie do potrzeb klienta – kupujący sami mogą wybrać „łatki” do naprawy zużytych elementów na cholewce buta. Na koniec obsługa sklepu dodaje nowe wkładki i sznurowadła wykonane z materiałów pochodzących z recyklingu. 

Obecnie BILL jest w stanie przedłużyć żywotność takich modeli jak Air Force 1, Air Jordan 1, Space Hippie 01 i Nike Dunks.

Wizja projektowania o obiegu zamkniętym obejmuje produkty, które są wytwarzane z zamiarem ponownego wykorzystania, przerobienia, odkrycia i pokochania jako czegoś zupełnie nowego. Wydłużenie żywotności produktu jest kluczowym elementem tej cyrkularnej przyszłości, a nadanie produktowi drugiego życia zmniejsza jego wpływ na środowisko – przekonuje Nike.

Testy nowego rozwiązania potrwają do końca września. Po tym czasie Nike oceni, czy BILL zagości w pozostałych sklepach stacjonarnych marki.

PS
Chcąc ograniczyć generowanie ogromnych ilości odpadów, Nike zamieniło swoje tradycyjne pudełka na One Box. Zmniejszają one ilość śmieci aż o 51%, jeśli chodzi o pojedyncze zamówienie online.

PS 2
Nike otwiera Centrum Technologiczne w Gdańsku, które będzie odpowiadało m.in. za kluczowe usługi technologicznych, opracowanie innowacji i rozwój strategii direct-to-consumer.

fot.: Alex Kurunis, about.nike.com

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułOszustwo przy zakupie opału w „okazyjnej” cenie
Następny artykułOd dziś ciepłe kaloryfery w mieszkaniach. Ruszył sezon grzewczy w Kędzierzynie-Koźlu