Istnieje wiele form oszustw telefonicznych, których liczba nie maleje. Oszuści charakteryzują się dużą pomysłowością i kreatywnością, aby w szybki sposób się wzbogacić. Niektórym naciągaczom nawet nie będą potrzebne do tego twoje dane osobowe, wystarczy jedno słowo, które może być kosztowne. Poznaj sposób, który ochroni cię przed wyłudzeniem pieniędzmi i niechcianymi fakturami.
Naciągacze każdego dnia próbują oszukać nowe osoby na wiele sposobów. Oszustom telefonicznym najczęściej zależy na wyłudzeniu pieniędzy, a pomysłów im do tego nie brakuje. Ofiarami zazwyczaj padają starsze osoby, które nie są świadome kradzieży. Szczególną ostrożność należy zachować, gdy dzwoni do nas:
- zagraniczny numer,
- nieznany numer,
- “przedstawiciel” firmy medycznej, bankowej lub marketingowej.
Naciągacze podczas takiej rozmowy najczęściej proszą o dane osobowe np. PESEL lub numer dowodu osobistego. Oszuści podający się za pracowników banków, będą również próbowali wyłudzić numer karty płatniczej lub poprosić o zainstalowanie aplikacji, która ma “pomóc rozwiązać pewien problem”. Nigdy nie podawaj swoich danych przez telefon i zgłaszaj próby oszustwa odpowiednim organom śledczym. Lepiej jest się rozłączyć i upewnić się, że dzwoni do nas ten, za kogo rozmówca się podaje, niż dać się nabrać. Popularną metodą naciągania staje się również zawieranie umów przez telefon. Złodziejom może wystarczyć to, że odbierzesz telefon.
Zobacz również: List od firmy windykacyjnej. Ten jeden szczegół zdradza, że to mogą być oszuści
Osoby próbujące “podpisać” z nami umowę, mogą to zrobić w bardzo sprytny i niezauważalny sposób. Wystarczy, że odbierzesz telefo … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS