W praktyce przyspieszenie digitalizacji przedsiębiorstw oznaczało nie tylko rozwinięcie sprzedaży internetowej i telepracę, ale przede wszystkim wprowadzenie w firmie pełnego elektronicznego obiegu dokumentów i związaną z tym możliwość cyfryzacji wielu procesów biznesowych.
– Digitalizacja dokumentów to nie tylko zgodność z wymogami prawnymi, ale także istotna poprawa wydajności i efektywności w pracy na danych, szybsza realizacja projektów, a także obniżka kosztów związanych z prowadzeniem biznesu. A to tylko namiastka korzyści – mówi Marcin Drzewiecki, prezes Iron Mountain Polska, firmy oferującej rozwiązania z zakresu zarządzania informacją, archiwizacji i digitalizacji dokumentów.
Jego zdaniem digitalizacja zasobów umożliwia firmom całkowite zarządzanie biznesem w trybie zdalnym. – Odpowiednie indeksowanie i praca na metadanych pozwala korzystać z narzędzi do zarządzania obiegiem informacji. Umiejętne wykorzystanie danych w możliwie jak najkrótszym czasie decyduje obecnie o przewadze konkurencyjnej – dodaje Marcin Drzewiecki.
Bardzo konkretne korzyści
Doświadczenia firm, które zdecydowały się na odejście od papieru, są więcej niż pozytywne. Marcin Drzewiecki twierdzi, że np. usługa digitalizacji zasobów HR-owych w międzynarodowej firmie pozwala na wygenerowanie aż 80-krotnych oszczędności czasu pracy. – Dla jednego z naszych klientów zeskanowaliśmy 300 tys. stron dokumentacji w zaledwie miesiąc. Poza tym przeprowadziliśmy także kompletowanie i walidację dokumentów. Do tej sumy należy dodać kilka tysięcy teczek nieaktywnych pracowników, do których dostęp również zagwarantowaliśmy w ramach archiwum elektronicznego. Nasze działania pozwoliły na zredukowanie czasu przechowywania dokumentacji z 50 do 10 lat – opowiada prezes Iron Mountain Polska.
Digitalizacja dokumentów niesie jeszcze jedną korzyść – dzięki niej każda, nawet największa organizacja może zarządzać globalnymi procesami całej firmy w jednym miejscu.
Co ważne, z benefitów digitalizacji mogą korzystać nie tylko zamożne korporacje. Z raportu „Inwestycje w technologie w dobie pandemii. Nowe wyzwania MŚP: cyfryzować czy oszczędzać?”, opublikowanego przez Symfonię, wynika, że aż 75 proc. małych i średnich firm cyfryzuje biznes i znakomita większość z nich widzi w tym korzyści.
Cyfryzacja oznacza przede wszystkim oszczędność kosztów – tak uważa 44,2 proc. ankietowanych przedstawicieli firm. 43,5 proc. łączy ją ze zwiększeniem wydajności i efektywności. Tylko 9 proc. małych oraz średnich firm nad Wisłą uważa, że digitalizacja nie niesie ze sobą żadnych korzyści, a tworzy jedynie koszty.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS