Na zlecenie Centralnego Portu Komunikacyjnego Sp. z o.o. firma Databout Sp. z o.o. realizuje Rozszerzone Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe dla projektu pn.: „Budowa linii kolejowej nr 84 na odc. Radom – Iłża – Kunów”. Celem opracowania jest przygotowanie dokumentacji niezbędnej do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla rekomendowanego przebiegu nowej linii kolejowej.
Pojawia się szansa na poprawienie oferty przewozowej dla rejonu Starachowic w kontekście poprowadzenia nowej linii kolejowej i Centralnego Portu Komunikacyjnego. Jest jednak kilka wariantów, co może oznaczać, że samorządy będą konkurowały o przeciągnięcie szprychy na swoją stronę?
Inwestycja jest konsultowana z mieszkańcami poszczególnych gmin. W ubiegłym tygodniu odbyły się takowe w Starachowicach, jednak zainteresowania mieszkańców nie wzbudziły, ponieważ przyszło niewiele osób.
Nowa linia kolejowa z czterema torami do Starachowic prowadzona byłaby od strony gminy Mirzec, na której terenie projektowany jest m.in. 6-kilometrowy tunel. W Starachowicach włączono by ją do obecnej trasy pociągów Łódź Kaliska-Dębica. Najwięcej w kwestii budowlanej działoby się w okolicy ulicy Mieszała. Gdzie musiałaby być poprowadzona estakada nad budowaną obecnie północno-zachodnią obwodnicą Starachowic. Cztery tory doprowadzone do Starachowic, w naszym mieście na wysokości budynku dawnego dworca zachodniego przechodziłyby w dwa, co oznacza, że pociągi musiałyby zwolnić.
W trakcie konsultacji w Starachowicach między wierszami można było odczytać, że ludzie są raczej sceptycznie nastawieni do tej inwestycji, ponieważ po pozytywnej wypowiedzi mieszkanki Starachowic biorącej udział w konsultacjach, padła prośba ze strony prelegentów o wyrażenie tej opinii na piśmie, ponieważ większość ankiet zostało wypełnionych z negatywnymi uwagami.
Padały także pytania, dlaczego szprycha omija Skarżysko-Kamienna. W odpowiedzi zgromadzeni usłyszeli, że celem projektu nie jest tworzenie połączenia kolejowego, które już działa, a stworzenie nowej linii, tam gdzie mieszkańcy są wykluczeni komunikacyjnie.
Na stronie internetowej inwestycji zamieszczona została mapa interaktywna, gdzie można sprawdzić przebieg trasy i wpływ na poszczególne działki mieszkańców [LINK do MAPY]. Informacje można też uzyskać poprzez dedykowaną infolinię 539 188 404.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS