Red Bull – choć konstruując RB20 istotnie zmodyfikował koncepcję – zachował swoją dominującą pozycję nad resztą stawki. Z pięciu rozegranych wyścigów Max Verstappen wygrał cztery, a Sergio Perez trzykrotnie skompletował dublet RBR.
– Pięć weekendów, pięć różnych torów, pięć pole position Maxa Verstappena i cztery zwycięstwa – wyliczył Marko w rozmowie ze Speedweek. – W tym momencie możemy ostrożnie stwierdzić, że posiadamy samochód szybki na torze każdego rodzaju.
Podobnie jak w ubiegłym sezonie, wpływ na sporą przewagę Red Bulla mają nieustanne zmiany układu sił za jego plecami. W grze są Ferrari, McLaren oraz Mercedes. Gdy wydawało się, że to Scuderia jest liderem pościgu, zaliczyła gorszy weekend w Chinach.
– Cieszy mnie to – dodał Marko. – Dzięki temu nasza przewaga wzrasta, skoro za każdym razem za nami finiszuje ktoś inny. Byliśmy zadowoleni, gdy w Chinach to Lando Norris był drugą siłą.
Max Verstappen, Red Bull Racing, 1st position, celebrates in Parc Ferme
Autor zdjęcia: Zak Mauger / Motorsport Images
Marko jak zwykle ostrożnie zerka na dalszą część sezonu. Trochę zmartwień nastręcza mu zbliżający się weekend na „pół-ulicznym” torze w Miami oraz w dłuższej perspektywie wizyta w Monako. Austriak przewiduje, że rywale mogą być wyraźnie bliżej mistrzów świata.
– Zużycie opon w Melbourne było jak na nas wyjątkowe duże. Jesteśmy szybcy, owszem, ale nawierzchnia i układ toru mogą mieć wpływ.
– Nasi przeciwnicy mogą się trochę zbliżyć w Miami i Monako, zwłaszcza, iż przybliżyli się w kwalifikacjach. Mogę sobie wyobrazić, że niełatwo będzie tam zdobyć pole position. Generalnie jednak spodziewam się, że w Miami nadal będziemy konkurencyjni, mimo że warunki kolejny raz będą zupełnie inne – ciepło i wilgotno. Będziemy musieli się przyjrzeć, jak wrażliwe będą opony.
– Powalczymy o zwycięstwo, ale sporą rolę odegra to, który z naszych rywali będzie danego dnia najlepszy.
Pierwszy trening przed Grand Prix Miami ruszy w piątek o godzinie 18:30 polskiego czasu.
Polecane video:
Oglądaj: GP Miami 2024 – Wszystko, co trzeba wiedzieć
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS