A A+ A++

Po zakończeniu testów w Niemczech i w Hiszpanii, cały dakarowy zespół Audi wyjechał na pustynię w Maroku, gdzie przy wysokich temperaturach testował samochód wydmach. Za kierownicą prototypu zasiadali na zmianę Stephane Peterhansel, Carlos Sainz oraz Mattias Ekstrom. Obecni byli również ich piloci Edouard Boulanger, Lucas Cruz i Emil Bergkvist.

Warunki, jakie zespół testowy napotkał w Maroku, były miejscami ekstremalne.

– Temperatury sięgały momentami ponad 40 stopni Celsjusza – powiedział Sven Quandt, szef zespołu Q Motorsport, obsługującego projekt Audi. – Testy utrudniały również burze piaskowe. Ponadto, jak można się było spodziewać, w wysokich temperaturach pojawiło się kilka nowych problemów, które wielokrotnie powodowały przerwy w jazdach i wymagały rozwiązania.

– Na Rajdzie Dakar spodziewamy się mimo wszystko znacznie niższych temperatur – mówił Andreas Roos, odpowiedzialny w Audi Sport za fabryczne projekty w sportach motorowych. – Mimo to, celowo pojechaliśmy do Maroka, aby przetestować naszą koncepcję w najbardziej ekstremalnych warunkach. Podzespoły, takie jak na przykład MGU, w zasadzie nie były zaprojektowane do pracy w tak wysokich temperaturach otoczenia, ale w tym upale układ napędowy i inne komponenty muszą siłą rzeczy pracować na granicy swych możliwości, a nawet poza nią. Spostrzeżenia, które zdobyliśmy w Maroku są bezcenne, ale pokazują nam również, że przed Rajdem Dakar wciąż mamy wiele do zrobienia, a czasu pozostało niewiele.

Wiele uwagi należało również poświęcić akumulatorowi, który został opracowany specjalnie na potrzeby Rajdu Dakar.

– Chodzi o optymalne zarządzanie temperaturą i możliwość uzyskania maksymalnej wydajności baterii – dodał Roos. – Każdy tego typu test to dla nas nauka. Właśnie dlatego wybraliśmy się na pustynię ze zelektryfikowanym układem napędowym: Zdobyliśmy niesamowitą ilość doświadczeń, którymi dzielimy się z naszymi kolegami z działu rozwoju.

Audi RS Q e-tron wyposażone jest w elektryczny układ napędowy z dwoma zespołami generator-rozrusznik (MGU) rodem z Formuły E. Wysokonapięciowy akumulator opracowany przez Audi Sport, ładowany jest podczas jazdy przez konwerter energii składający się z wydajnego silnika TFSI skonstruowanego wcześniej z myślą o wyścigach serii DTM i trzeciego MGU.

Równolegle z testami, Audi Sport rozpoczęło już budowę pierwszego samochodu startowego z numerem podwozia 104.

– Samochód testowy to prototyp, w którym nie wszystko było jeszcze idealnie dopasowane – powiedział Benedikt Brunninger, kierownik projektu Audi Sport na Rajd Dakar. – W przypadku właściwych samochodów startowych dążymy do absolutnej perfekcji, tak by wszystko w nich było zrobione idealnie.

Galeria zdjęć z testów:

Audi RS Q e-tron

1/53

Autor zdjęcia: Audi Communications Motorsport

Audi RS Q e-tron

Audi RS Q e-tron

2/53

Autor zdjęcia: Audi Communications Motorsport

Audi RS Q e-tron

Audi RS Q e-tron

3/53

Autor zdjęcia: Audi Communications Motorsport

Audi RS Q e-tron

Audi RS Q e-tron

4/53

Autor zdjęcia: Audi Communications Motorsport

Audi RS Q e-tron

Audi RS Q e-tron

5/53

Autor zdjęcia: Audi Communications Motorsport

Audi RS Q e-tron

Audi RS Q e-tron

6/53

Autor zdjęcia: Audi Communications Motorsport

Audi RS Q e-tron

Audi RS Q e-tron

7/53

Autor zdjęcia: Audi Communications Motorsport

Audi RS Q e-tron

Audi RS Q e-tron

8/53

Autor zdjęcia: Audi Communications Motorsport

Audi RS Q e-tron

Audi RS Q e-tron

9/53

Autor zdjęcia: Audi Communications Motorsport

Audi RS Q e-tron

Audi RS Q e-tron

10/53

Autor zdjęcia: Audi Communications Motorsport

Audi RS Q e-tron

Audi RS Q e-tron

11/53

Autor zdjęcia: Audi Communications Motorsport

Audi RS Q e-tron

Audi RS Q e-tron

12/53

Autor zdjęcia: Audi Communications Motorsport

Audi RS Q e-tron

Audi RS Q e-tron

13/53

Autor zdjęcia: Audi Communications Motorsport

Audi RS Q e-tron

Audi RS Q e-tron

14/53

Autor zdjęcia: Audi Communications Motorsport

Audi RS Q e-tron

Audi RS Q e-tron

15/53

Autor zdjęcia: Audi Communications Motorsport

Audi RS Q e-tron

Audi RS Q e-tron

16/53

Autor zdjęcia: Audi Communications Motorsport

Audi RS Q e-tron

Audi RS Q e-tron

17/53

Autor zdjęcia: Audi Communications Motorsport

Audi RS Q e-tron

Audi RS Q e-tron

18/53

Autor zdjęcia: Audi Communications Motorsport

Audi RS Q e-tron

Audi RS Q e-tron

19/53

Autor zdjęcia: Audi Communications Motorsport

Audi RS Q e-tron

Audi RS Q e-tron

20/53

Autor zdjęcia: Audi Communications Motorsport

Audi RS Q e-tron

Audi RS Q e-tron

21/53

Autor zdjęcia: Audi Communications Motorsport

Audi RS Q e-tron

Audi RS Q e-tron

22/53

Autor zdjęcia: Audi Communications Motorsport

Audi RS Q e-tron

Audi RS Q e-tron

23/53

Autor zdjęcia: Audi Communications Motorsport

Audi RS Q e-tron

Audi RS Q e-tron

24/53

Autor zdjęcia: Audi Communications Motorsport

Audi RS Q e-tron

Audi RS Q e-tron

25/53

Autor zdjęcia: Audi Communications Motorsport

Audi RS Q e-tron

Audi RS Q e-tron

26/53

Autor zdjęcia: Audi Communications Motorsport

Audi RS Q e-tron

Audi RS Q e-tron

27/53

Autor zdjęcia: Audi Communications Motorsport

Audi RS Q e-tron

Audi RS Q e-tron

28/53

Autor zdjęcia: Audi Communications Motorsport

Audi RS Q e-tron

Audi RS Q e-tron

29/53

Autor zdjęcia: Audi Communications Motorsport

Audi RS Q e-tron

Audi RS Q e-tron

30/53

Autor zdjęcia: Audi Communications Motorsport

Audi RS Q e-tron

Audi RS Q e-tron

31/53

Autor zdjęcia: Audi Communications Motorsport

Audi RS Q e-tron

Audi RS Q e-tron

32/53

Autor zdjęcia: Audi Communications Motorsport

Audi RS Q e-tron

Audi RS Q e-tron

33/53

Autor zdjęcia: Audi Communications Motorsport

Audi RS Q e-tron

Audi RS Q e-tron

34/53

Autor zdjęcia: Audi Communications Motorsport

Audi RS Q e-tron

Audi RS Q e-tron

35/53

Autor zdjęcia: Audi Communications Motorsport

Audi RS Q e-tron

Audi RS Q e-tron

36/53

Autor zdjęcia: Audi Communications Motorsport

Audi RS Q e-tron

Audi RS Q e-tron

37/53

Autor zdjęcia: Audi Communications Motorsport

Audi RS Q e-tron

Audi RS Q e-tron

38/53

Autor zdjęcia: Audi Communications Motorsport

Audi RS Q e-tron

Audi RS Q e-tron

39/53

Autor zdjęcia: Audi Communications Motorsport

Audi RS Q e-tron

Audi RS Q e-tron

40/53

Autor zdjęcia: Audi Communications Motorsport

Audi RS Q e-tron

Audi RS Q e-tron

41/53

Autor zdjęcia: Audi Communications Motorsport

Audi RS Q e-tron

Audi RS Q e-tron

42/53

Autor zdjęcia: Audi Communications Motorsport

Audi RS Q e-tron

Audi RS Q e-tron

43/53

Autor zdjęcia: Audi Communications Motorsport

Audi RS Q e-tron

Audi RS Q e-tron

44/53

Autor zdjęcia: Audi Communications Motorsport

Audi RS Q e-tron

Audi RS Q e-tron

45/53

Autor zdjęcia: Audi Communications Motorsport

Audi RS Q e-tron

Audi RS Q e-tron

46/53

Autor zdjęcia: Audi Communications Motorsport

Audi RS Q e-tron

Audi RS Q e-tron

47/53

Autor zdjęcia: Audi Communications Motorsport

Audi RS Q e-tron

Audi RS Q e-tron

48/53

Autor zdjęcia: Audi Communications Motorsport

Audi RS Q e-tron

Audi RS Q e-tron

49/53

Autor zdjęcia: Audi Communications Motorsport

Audi RS Q e-tron

Audi RS Q e-tron

50/53

Autor zdjęcia: Audi Communications Motorsport

Audi RS Q e-tron

Audi RS Q e-tron

51/53

Autor zdjęcia: Audi Communications Motorsport

Audi RS Q e-tron

Audi RS Q e-tron

52/53

Autor zdjęcia: Audi Communications Motorsport

Audi RS Q e-tron

Audi RS Q e-tron

53/53

Autor zdjęcia: Audi Communications Motorsport

akcje

komentarze

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułNajnowsze trendy, sztuczna inteligencja i transformacja
Następny artykułKsiężna Kate zazdrosna o bratową? O co poszło?!