A A+ A++

Strajk skończył się po 48 godzinach i okazuje się, że z terminala zamiast 3-4 tys. kontenerów dziennie, powinno ich wyjechać 20 tys., aby rozładować zator, jednak takich możliwości przerobowych nie ma. – Likwidacja spiętrzenia potrwa 6-7 dni roboczych. 

Jeżeli dojdzie do strajków w przyszłym miesiącu, opóźnienia będą jeszcze większe. Tymczasem sytuacja w transporcie morskim jest wystarczająco trudna bez protestów. Ceny transportu kontenerów rosną, sięgają 9 tys. dol. Wydłuża się czas przewozu do ponad 50 dni – wskazuje przedstawiciel Forta Logistics. 

Dodaje, że rośnie obciążenie terminali średniej wielkości, dotychczas nie będących aż takim stopniu eksploatowanych co stawia te terminale jak i ich pracowników w nowej, trudniej sytuacji. – Tam też już pojawiają się głosy o strajkach ze względu na ogromne obłożenie praca względem dotychczasowych obciążeń – ostrzega Starosta. 

Czytaj więcej

Chodzi o terminale takie jak Tangier w Afryce lub Sines albo Le Havre w Europie, które armatorzy wykorzystują do przeładunków. – Są potrzebne, aby skrócić pętlę, na których pływają statki. Zatłoczenie terminali jest kompletne, w Rotterdamie statki czekają na redzie 5 dni. Myśleliśmy, że pandemia to coś najgorszego. Życie udowodniło, że nie do końca tak jest – zauważa Paweł Starosta z Forta Logistics. 

Powtórka z rozrywki

Tuż przed weekendem ZDS i związek zakończyły czwartą rundę negocjacji w sprawie nowego układu zbiorowego pracy. ZDS zaproponował układ zbiorowy pracy z dwiema opcjami.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułSiostra Kim Dzong Una grzmi. W tle wojna balonowa z Południem
Następny artykułBritish Film Festival w Poznaniu. Nowe i klasyczne produkcje brytyjskie na festiwalu filmowym