A A+ A++

Ostatni weekend był najgorszym podczas obecnego sezonu dla polskich kierowców. Zarówno Kacper Sztuka, jak i Piotr Wiśnicki nie byli w stanie wyjść z trzeciej dziesiątki podczas wszystkich sesji na torze w Barcelonie jadąc tempem porównywalnym do najwolniejszych zawodników ze stawki F3.

Na ten moment wygląda na to, że podczas weekendu w Austrii sytuacja może wyglądać podobnie.

Młodzi kierowcy, w odróżnieniu do poprzednich sesji treningowych, pokonali na austriackim torze duży przebieg zarówno na twardych jak i miękkich oponach, co prawdopodobnie sprawi, że stawka Formuły 3 będzie jeszcze bliżej siebie podczas kwalifikacji oraz wyścigów w dalszej części weekendu.

Poranną sesję najlepiej rozpoczął zespół ART Grand Prix, którego trzej kierowcy przez kilka minut zajmowali pierwsze pozycje w tabeli czasów.

Nowe limity toru wyznaczone na Red Bull Ringu przetestował Noel Leon z Van Amersfoort Racing, który aż dwukrotnie wyjechał w dziewiątym zakręcie, za drugim razem niemal tracąc panowanie nad swoim bolidem.

Zmiany zostały wprowadzone przez promotora wyścigu po zeszłorocznym blamażu, do którego doszło podczas Grand Prix Austrii. W wyniku rewizji dokonanej po wyścigu FIA zostało zmuszone przyznać aż 12 kar za złamane limity toru, co nie spodobało się kierowcom, który narzekali na egzekucję dokonaną przez sędziów podczas zeszłorocznego weekendu.

Szczegóły toru z pułapkami żwirowymi

Autor zdjęcia: Jonathan Noble

Podczas ostatnich 10 minut porannej piątkowej sesji wszyscy zawodnicy wyjechali na szybkie przejazdy w celu znalezienia ostatnich dziesiątych sekundy przed kwalifikacjami.

Ze względu na spory ruch na torze doszło do niebezpiecznego zdarzenia, którego ofiarą mógł stać się Dino Beganovic.

Szwedzki kierowca na swoim szybkim okrążeniu w trzecim sektorze dojechał do pociągu wolno jadących kierowców, którzy przeszkodzili mu w wykręceniu szybkiego okrążenia. Po wyjściu z zakrętu nr 9 zawodnik Premy musiał wyjechać w żwir, ponieważ jeden z poprzedzających kierowców nie zdołał zjechać z linii wyścigowej, doprowadzając do groźnej sytuacji.

Beganovic ostatecznie opanował bolid, który postawiło bokiem po najeździe na żwir.

Najlepiej na świeżej miękkiej mieszance pokazał się Charlie Wurz (Jenzer Motorsport), który przejechał okrążenie toru Red Bull Ring w czasie 1.21.182. Najszybszym kierowcą na twardej oponie był trzeci w tabeli czasów Leonardo Fornaroli z zespołu Trident, który stracił do austriackiego kierowcy 0.481 sekundy, co biorąc pod uwagę różnicę w mieszance opon, było niewielką stratą.

Polscy zawodnicy ponownie nie pokazali się z dobrej strony tracąc bardzo duży dystans do czołówki. Sztuka zakończył trening na 28. pozycji tracąc 1.6 sekundy do Wurza, natomiast Wiśnicki znalazł się jedną pozycję niżej ze stratą ponad 1.8 sekundy do lidera.

Oznacza to, że przed polskimi kierowcami zapowiada się kolejny ciężki weekend.

Wyniki treningu F3

1

C. Wurz Jenzer Motorsport

17 25   191.480
2

S. Ramos Trident

6 19

+0.054

1’21.236

0.054 191.353
3

L. Fornaroli Trident

4 20

+0.481

1’21.663

0.427 190.353
4

L. Browning Hitech Pulse-Eight

14 16

+0.599

1’21.781

0.118 190.078
5

T. Smith Van Amersfoort Racing

22 22

+0.669

1’21.851

0.070 189.915
6

G. Minì Prema Powerteam

2 17

+0.676

1’21.858

0.007 189.899
7

O. Goethe Campos Racing

10 18

+0.693

1’21.875

0.017 189.860
8

M. Stenshorne Hitech Pulse-Eight

15 16

+0.722

1’21.904

0.029 189.792
9

S. Meguetounif Trident

5 21

+0.866

1’22.048

0.144 189.459
10

N. León Van Amersfoort Racing

20 23

+0.892

1’22.074

0.026 189.399
11

D. Beganovic Prema Powerteam

1 17

+0.933

1’22.115

0.041 189.305
12

L. Van ART Grand Prix

24 22

+0.949

1’22.131

0.016 189.268
13

A. Dunne MP Motorsport

9 18

+0.951

1’22.133

0.002 189.263
14

C. Mansell ART Grand Prix

23 22

+0.986

1’22.168

0.035 189.183
15

N. Tsolov ART Grand Prix

25 22

+0.997

1’22.179

0.011 189.157
16

T. Tramnitz MP Motorsport

7 17

+1.014

1’22.196

0.017 189.118
17 Colombia S. Montoya Campos Racing 11 19

+1.024

1’22.206

0.010 189.095
18

A. Lindblad Prema Powerteam

3 17

+1.044

1’22.226

0.020 189.049
19

M. Boya Campos Racing

12 20

+1.087

1’22.269

0.043 188.950
20

T. Inthraphuvasak PHM AIX Racing

26 20

+1.144

1’22.326

0.057 188.820
21

J. Dufek PHM AIX Racing

28 22

+1.179

1’22.361

0.035 188.739
22 Germany S. Flörsch Van Amersfoort Racing 21 24

+1.213

1’22.395

0.034 188.661
23

M. Zagazeta Jenzer Motorsport

19 21

+1.396

1’22.578

0.183 188.243
24

C. Shields Hitech Pulse-Eight

16 16

+1.416

1’22.598

0.020 188.198
25

C. Voisin Rodin Motorsport

29 23

+1.472

1’22.654

0.056 188.070
26

M. Esterson Jenzer Motorsport

18 23

+1.584

1’22.766

0.112 187.816
27

N. Bedrin PHM AIX Racing

27 20

+1.645

1’22.827

0.061 187.677
28

K. Sztuka MP Motorsport

8 17

+1.675

1’22.857

0.030 187.609
29

P. Wiśnicki Rodin Motorsport

30 20

+1.889

1’23.071

0.214 187.126
30

J. Loake Rodin Motorsport

31 24

+2.035

1’23.217

0.146 186.798
Przeczytaj również:

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułW Brukseli walczą koleje prywatne z państwowymi o dostęp do torów
Następny artykułWakacyjny bilet za 82 zł dla uczniów i studentów w Opolu