Ostatni weekend był najgorszym podczas obecnego sezonu dla polskich kierowców. Zarówno Kacper Sztuka, jak i Piotr Wiśnicki nie byli w stanie wyjść z trzeciej dziesiątki podczas wszystkich sesji na torze w Barcelonie jadąc tempem porównywalnym do najwolniejszych zawodników ze stawki F3.
Na ten moment wygląda na to, że podczas weekendu w Austrii sytuacja może wyglądać podobnie.
Młodzi kierowcy, w odróżnieniu do poprzednich sesji treningowych, pokonali na austriackim torze duży przebieg zarówno na twardych jak i miękkich oponach, co prawdopodobnie sprawi, że stawka Formuły 3 będzie jeszcze bliżej siebie podczas kwalifikacji oraz wyścigów w dalszej części weekendu.
Poranną sesję najlepiej rozpoczął zespół ART Grand Prix, którego trzej kierowcy przez kilka minut zajmowali pierwsze pozycje w tabeli czasów.
Nowe limity toru wyznaczone na Red Bull Ringu przetestował Noel Leon z Van Amersfoort Racing, który aż dwukrotnie wyjechał w dziewiątym zakręcie, za drugim razem niemal tracąc panowanie nad swoim bolidem.
Zmiany zostały wprowadzone przez promotora wyścigu po zeszłorocznym blamażu, do którego doszło podczas Grand Prix Austrii. W wyniku rewizji dokonanej po wyścigu FIA zostało zmuszone przyznać aż 12 kar za złamane limity toru, co nie spodobało się kierowcom, który narzekali na egzekucję dokonaną przez sędziów podczas zeszłorocznego weekendu.
Autor zdjęcia: Jonathan Noble
Podczas ostatnich 10 minut porannej piątkowej sesji wszyscy zawodnicy wyjechali na szybkie przejazdy w celu znalezienia ostatnich dziesiątych sekundy przed kwalifikacjami.
Ze względu na spory ruch na torze doszło do niebezpiecznego zdarzenia, którego ofiarą mógł stać się Dino Beganovic.
Szwedzki kierowca na swoim szybkim okrążeniu w trzecim sektorze dojechał do pociągu wolno jadących kierowców, którzy przeszkodzili mu w wykręceniu szybkiego okrążenia. Po wyjściu z zakrętu nr 9 zawodnik Premy musiał wyjechać w żwir, ponieważ jeden z poprzedzających kierowców nie zdołał zjechać z linii wyścigowej, doprowadzając do groźnej sytuacji.
Beganovic ostatecznie opanował bolid, który postawiło bokiem po najeździe na żwir.
Najlepiej na świeżej miękkiej mieszance pokazał się Charlie Wurz (Jenzer Motorsport), który przejechał okrążenie toru Red Bull Ring w czasie 1.21.182. Najszybszym kierowcą na twardej oponie był trzeci w tabeli czasów Leonardo Fornaroli z zespołu Trident, który stracił do austriackiego kierowcy 0.481 sekundy, co biorąc pod uwagę różnicę w mieszance opon, było niewielką stratą.
Polscy zawodnicy ponownie nie pokazali się z dobrej strony tracąc bardzo duży dystans do czołówki. Sztuka zakończył trening na 28. pozycji tracąc 1.6 sekundy do Wurza, natomiast Wiśnicki znalazł się jedną pozycję niżej ze stratą ponad 1.8 sekundy do lidera.
Oznacza to, że przed polskimi kierowcami zapowiada się kolejny ciężki weekend.
Wyniki treningu F3
1 |
C. Wurz Jenzer Motorsport |
17 | 25 | 191.480 | |||
2 |
S. Ramos Trident |
6 | 19 |
+0.054 1’21.236 |
0.054 | 191.353 | |
3 |
L. Fornaroli Trident |
4 | 20 |
+0.481 1’21.663 |
0.427 | 190.353 | |
4 |
L. Browning Hitech Pulse-Eight |
14 | 16 |
+0.599 1’21.781 |
0.118 | 190.078 | |
5 |
T. Smith Van Amersfoort Racing |
22 | 22 |
+0.669 1’21.851 |
0.070 | 189.915 | |
6 |
G. Minì Prema Powerteam |
2 | 17 |
+0.676 1’21.858 |
0.007 | 189.899 | |
7 |
O. Goethe Campos Racing |
10 | 18 |
+0.693 1’21.875 |
0.017 | 189.860 | |
8 |
M. Stenshorne Hitech Pulse-Eight |
15 | 16 |
+0.722 1’21.904 |
0.029 | 189.792 | |
9 |
S. Meguetounif Trident |
5 | 21 |
+0.866 1’22.048 |
0.144 | 189.459 | |
10 |
N. León Van Amersfoort Racing |
20 | 23 |
+0.892 1’22.074 |
0.026 | 189.399 | |
11 |
D. Beganovic Prema Powerteam |
1 | 17 |
+0.933 1’22.115 |
0.041 | 189.305 | |
12 |
L. Van ART Grand Prix |
24 | 22 |
+0.949 1’22.131 |
0.016 | 189.268 | |
13 |
A. Dunne MP Motorsport |
9 | 18 |
+0.951 1’22.133 |
0.002 | 189.263 | |
14 |
C. Mansell ART Grand Prix |
23 | 22 |
+0.986 1’22.168 |
0.035 | 189.183 | |
15 |
N. Tsolov ART Grand Prix |
25 | 22 |
+0.997 1’22.179 |
0.011 | 189.157 | |
16 |
T. Tramnitz MP Motorsport |
7 | 17 |
+1.014 1’22.196 |
0.017 | 189.118 | |
17 | S. Montoya Campos Racing | 11 | 19 |
+1.024 1’22.206 |
0.010 | 189.095 | |
18 |
A. Lindblad Prema Powerteam |
3 | 17 |
+1.044 1’22.226 |
0.020 | 189.049 | |
19 |
M. Boya Campos Racing |
12 | 20 |
+1.087 1’22.269 |
0.043 | 188.950 | |
20 |
T. Inthraphuvasak PHM AIX Racing |
26 | 20 |
+1.144 1’22.326 |
0.057 | 188.820 | |
21 |
J. Dufek PHM AIX Racing |
28 | 22 |
+1.179 1’22.361 |
0.035 | 188.739 | |
22 | S. Flörsch Van Amersfoort Racing | 21 | 24 |
+1.213 1’22.395 |
0.034 | 188.661 | |
23 |
M. Zagazeta Jenzer Motorsport |
19 | 21 |
+1.396 1’22.578 |
0.183 | 188.243 | |
24 |
C. Shields Hitech Pulse-Eight |
16 | 16 |
+1.416 1’22.598 |
0.020 | 188.198 | |
25 |
C. Voisin Rodin Motorsport |
29 | 23 |
+1.472 1’22.654 |
0.056 | 188.070 | |
26 |
M. Esterson Jenzer Motorsport |
18 | 23 |
+1.584 1’22.766 |
0.112 | 187.816 | |
27 |
N. Bedrin PHM AIX Racing |
27 | 20 |
+1.645 1’22.827 |
0.061 | 187.677 | |
28 |
K. Sztuka MP Motorsport |
8 | 17 |
+1.675 1’22.857 |
0.030 | 187.609 | |
29 |
P. Wiśnicki Rodin Motorsport |
30 | 20 |
+1.889 1’23.071 |
0.214 | 187.126 | |
30 |
J. Loake Rodin Motorsport |
31 | 24 |
+2.035 1’23.217 |
0.146 | 186.798 |
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS