A A+ A++

Monitory Unboxed niedawno przetestowało gamingowy monitor AORUS F032U2P, który jest pierwszym na świecie obsługującym DisplayPort 2.1 w pełnym trybie 80 Gbit/s (UHBR20). Zaraz po opublikowaniu tej recenzji w kolejnym filmie rozwinięto główny problem standardu DisplayPort 2.1 w jego obecnym stanie, czyli długość kabli.

Organizacja odpowiedzialna za standard VESA posiada listę wszystkich oficjalnie certyfikowanych kabli. Biorąc pod uwagę jak rzadko ten standard jest jeszcze stosowany i wysoką cenę monitora AORUS, zdecydowanie zaleca się stosowanie oficjalnych kabli, aby zapewnić maksymalną kompatybilność i bezproblemowe wrażenia z użytkowania. Problem w tym, że kabel dołączony do monitora jest dla wielu użytkowników za krótki (ma tylko 1 metr).

Okazuje się, że oficjalna lista kabli DP 2.1 zawiera tylko takie przewody, które nie przekraczają 1,2 metra.

Okazuje się, że oficjalna lista kabli DP 2.1 zawiera tylko takie przewody, które nie przekraczają 1,2 metra. W przypadku komputerów stacjonarnych z konfiguracją z jednym monitorem może to wystarczyć, ale w przypadku bardziej zaawansowanej konfiguracji zapewne będzie stanowić problem, zwłaszcza kiedy komputer nie znajduje się na biurku.

Problem podniesiony przez Monitors Unboxed polega na tym, że bardzo trudno jest przesłać sygnał o tak dużej przepustowości pasywnym kablem miedzianym. Wszystko, co wymaga dłuższego kabla, wymaga aktywnego kabla, który jest znacznie droższy. Dodatkowo pojawia się problem wprowadzającego w błąd marketingu i certyfikacji, gdzie użytkownicy mogą znaleźć „certyfikowane” kable, które mają fałszywą atestację lub nie są zgodne z nowszym standardem 2.1.

dp

VESA pracuje obecnie nad specyfikacją aktywnego kabla DP 2.1 DP80, co, miejmy nadzieję, rozwiąże problem, umożliwiając stosowanie większych długości. Jednak potencjalni użytkownicy powinni już zacząć oszczędzać, bo te kable na pewno nie będą tanie.

Obecnie żadna karta graficzna dla graczy dostępna na rynku nie obsługuje trybu DP 2.1 UHBR20, ponieważ modele z serii Radeon RX 7000 trzymają się trybu UHBR13.5, a GeForce RTX 40 w ogóle nie obsługuje DP 2.x. Jedyną architekturą GPU obsługującą ten standard są profesjonalne karty Radeon PRO z serii 7000. Plotki sugerują jednak, że następna generacja gamingowych grafik może obsługiwać ten standard, choć ten może pominąć karty Intel Battlemage.





Obserwuj nas w Google News

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułNVIDIA GeForce RTX 4070 Ti SUPER z jeszcze szybszą pamięcią GDDR6X okazuje się wydajniejszy niż GeForce RTX 4080
Następny artykułBędą nowe boiska przy Szkole Podstawowej w Otrębusach