A A+ A++

Trwają przygotowania do budowy tunelu w S19 w Babicy koło Rzeszowa. Tunel będzie wiercić potężna maszyna TBM, nazywana również Karpatką, której najpierw transport, a teraz montaż jest wielkim przedsięwzięciem. Prace miały rozpocząć się do końca września, ale pojawił się nieprzewidziany problem.

Budowa S19 na odcinku od Rzeszowa do Barwinka jest trudnym przedsięwzięciem, głównie z powodu nieprzewidywalnego podłoża, na którym drogowcom przyszło budować.

Tunel pod wzgórzem Grochowiczna. Tędy pobiegnie S19

Droga będzie prowadzić przez wzniesienia i kotliny, dlatego w Babicy projektanci zaplanowali drążenie tunelu pod wzgórzem Grochowiczna. Nie tylko różnica terenów jest problematyczna, także budowa geologiczna stanowi wyzwanie dla inżynierów.

Tunel będzie miał 2,2 km. Do jego budowy konieczne okazało się ściągnięcie z Hiszpanii specjalnej maszyny, która poradzi sobie z tym zadaniem. To tunnel boring machine, nazwana też Karpatką. Jej transport do Polski był wielkim wyzwaniem logistycznym. TBM transportowana różnymi drogami, w kilku turach, na tak dużych platformach, że w niektórych konieczne były przebudowy dróg, by transport w ogóle mógł dotrzeć na miejsce.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułTkaniny na suknie ślubne – jakie rozwiązanie wybrać?
Następny artykułSĄD ZAJĄŁ SIĘ SPRAWĄ MĘŻCZYZNY OSKARŻONEGO O PORZUCENIE W LESIE CHOREGO KOTA