Trwają przygotowania do budowy tunelu w S19 w Babicy koło Rzeszowa. Tunel będzie wiercić potężna maszyna TBM, nazywana również Karpatką, której najpierw transport, a teraz montaż jest wielkim przedsięwzięciem. Prace miały rozpocząć się do końca września, ale pojawił się nieprzewidziany problem.
Budowa S19 na odcinku od Rzeszowa do Barwinka jest trudnym przedsięwzięciem, głównie z powodu nieprzewidywalnego podłoża, na którym drogowcom przyszło budować.
Tunel pod wzgórzem Grochowiczna. Tędy pobiegnie S19
Droga będzie prowadzić przez wzniesienia i kotliny, dlatego w Babicy projektanci zaplanowali drążenie tunelu pod wzgórzem Grochowiczna. Nie tylko różnica terenów jest problematyczna, także budowa geologiczna stanowi wyzwanie dla inżynierów.
Tunel będzie miał 2,2 km. Do jego budowy konieczne okazało się ściągnięcie z Hiszpanii specjalnej maszyny, która poradzi sobie z tym zadaniem. To tunnel boring machine, nazwana też Karpatką. Jej transport do Polski był wielkim wyzwaniem logistycznym. TBM transportowana różnymi drogami, w kilku turach, na tak dużych platformach, że w niektórych konieczne były przebudowy dróg, by transport w ogóle mógł dotrzeć na miejsce.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS