A A+ A++

W zeszłym roku w Rajdzie Dakar pojechał dwukrotny mistrz świata Formuły 1 Fernando Alonso. Teraz w ślady Hiszpana poszedł kolejny były kierowca Formuły 1, znacznie mniej znany Czech Tomas Enge.

Jak bardzo miłość do rajdów może być brzemienna w skutki przekonał się Robert Kubica, który w 2011 roku w rajdzie Ronde di Andora omal nie stracił prawej ręki. Ciężki wypadek przerwał jego ciekawie zapowiadającą się karierę w Formule 1.

W 2008 roku Kubica został pierwszym Polakiem, który wygrał wyścig Formuły 1 – Grand Prix Kanady. Rok później do Warszawy przyleciał zaprzyjaźniony z nim Fernando Alonso opowiadając, że Polak to jeden z najszybszych kierowców w F1 i, że z pewnością sięgnie wkrótce po tytuł mistrza świata. Wypadek w rajdzie sprawił, że przepowiednia nie miała szansy się spełnić.

Sam Hiszpan też uwielbiał rajdy, choć światowy rozgłos dała mu Formuła 1. Dwukrotny mistrz świata w swoim kraju zyskał status megagwiazdy. Jego starty gromadziły przed telewizorami po 9 mln Hiszpanów. Fernando Alonso korciło jednak spróbowanie sił w rajdach. Szczególnie tak kultowych jak 24h Le Mans, Indianapolis 500, czy Dakar.

Zobacz Interia Sport w nowej odsłonie!

Sprawdź!

Krok po kroku kompletował tego wyścigowego pokera – znany jest z namiętnej pasji do kart. Przed rokiem wystartował w Dakarze i nawet nieźle mu szło. Obserwatorzy chwalili, że szybko się uczy jazdy po piasku, ale do walki o zwycięstwo ze swoim rodakiem mistrzem rajdowym Carlosem Sainzem włączyć się nie mógł. Wszyscy spodziewali się, że w tym roku wystartuje znowu. Ale Hiszpan ogłosił, że wraca do F1.

W tym roku jest jednak na trasie Dakaru inny były kierowca F1 Czech Tomas Enge. Z Alonso rywalizowali jeszcze w Formule 3000 – wyścigach samochodów jednomiejscowych o otwartym nadwoziu. rozgrywanych w latach 1985-2004. Powołała je do życia Międzynarodowa Federacja Sportów Samochodowych jako następcę Formuły 2. Enge wygrał wtedy jeden z wyścigów F3000 i dostał ofertę z F1.

W końcówce sezonu 2001 młodzi, początkujący kierowcy Alonso i Enge rywalizowali ze sobą w trzech wyścigach Formuły 1. Hiszpan został potem wielkim mistrzem, Czech wypadł z F1 i swoją karierę poświęcił rajdom. Startował w 24h Le Mans, Indianapolis 500, aż wreszcie spełnia marzenie o Dakarze.

Po ośmiu etapach zajmował dopiero 38. pozycję w klasyfikacji, ale był zachwycony. Uważa, że startu na piaskach pustyni powinien spróbować każdy dobry kierowca. Dlatego sądzi, że coraz częściej w Dakarze będą pojawiali się kierowcy z Formuły 1.

W 1988 roku w rajdzie Dakar startował Jacques-Henri Lafitte, ale wycofał się z trasy czwartego etapu. W F1 robił karierę w barwach Williamsa i Ligiera, ścigając się w latach 1974-1986. Trzy razy z rzędu zajmował czwarte miejsce w klasyfikacji mistrzostw świata kierowców. Z rywalizacji wycofał się po wypadku podczas Grand Prix Wielkiej Brytanii na torze Brand’s Hatch. Po starcie w Dakarze, chciał powtórzyć, ale uznał, że jest za stary na tak ciężki rajd.

Póki co byli kierowcy F1 – najbardziej prestiżowych wyścigów na świecie nie robią furory w walce na pisaku, jak na przykład 58-letni Carlos Sainz, który dwa razy był rajdowym mistrzem świata, a potem trzy razy wygrywał Dakar. W tym roku jest trzeci. Prowadzi 55-letni Francuz Stephane Peterhansel, który w Dakarze startuje 29. raz. Sześciokrotnie wygrał go na motocyklu i siedem w samochodzie.

MiWi

Tego jeszcze nie widziałeś! Sprawdź nowy Serwis Sportowy Interii! Wejdź na sport.interia.pl!

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułWiceprezes PZPN Jan Bednarek: Futsal to najszybciej rozwijająca się gra zespołowa w Polsce
Następny artykułSeniorka potrącona na przejściu dla pieszych