18 marca do biblioteki Xbox Game Pass na PC trafiła niespodziewanie gra NieR: Automata od studia PlatinumGames. Wielu graczy, choć ucieszonych, miało obawy o tę wersję, ponieważ na Steamie RPG akcji nie doczekał się od czasu premiery w 2017 roku żadnej aktualizacji, a pod względem technicznym pozostawia wiele do życzenia. Firma Square Enix, mimo bardzo dobrej sprzedaży, postanowiła w ogóle nie „łatać” dobrze ocenianej przez krytyków i graczy gry. Nie zrobiła nawet tego po wydaniu w 2019 roku Game of the YoRHa Edition, która niczym się nie różni od podstawki poza DLC. Grę naprawili fani, wydając modyfikację FAR (Fix Automata Resolution), naprawiając wiele bolączek NieR: Automata, ale jej nie zainstalujemy w wersji ze sklepu Microsoft Store… Na szczęście obawy były nieuzasadnione.
Do Xbox Game Pass na PC trafiła NieR: Automata: Become As Gods Edition, która naprawia bolączki nękające wersję Steam (to zasługa polskiego studia QLOC). Okazało się, że to niejedyna znacznie ulepszona w ostatnim czasie gra w abonamencie Microsoftu – kolejną jest The Evil Within, które porównuje się wręcz do remastera.
Outriders, NieR: Automata i Pillars of Eternity 2: Deadfire – Ultimate Edition wkrótce wzmocnią ofertę Xbox Game Pass
W Xbox Game Pass na PC gracze otrzymali NieR: Automata w wersji, o którą od lat proszą fani gry na Steamie. Niestety, firma Square Enix nic nie robiła sobie z ich komentarzami, do tej pory nie wydając żadnych aktualizacji. NieR: Automata Become As Gods Edition to port z Xboksa One z 2018 roku, ulepszony pod względem technicznym przez polskie studio QLOC. Naprawiono problemy z wywalaniem się gry do pulpitu i jej wieszaniem, nieprawidłowym renderowaniem obrazu w wyższych rozdzielczościach niż 1080p, przez co obraz był mocno rozmyty, i przycinkami (tzw. stutteringiem) podczas rozgrywki i przerywników filmowych. Tytuł obsługuje FidelityFX CAS, tryb okna bez ramek czy HDR. Nie wiadomo, czy ta wersja trafi na platformę firmy Valve. Steamowi gracze , którzy muszą korzystać z moda FAR, by NieR: Automata działała i wyglądała lepiej, są oburzeni. Poniżej obejrzycie przykładowe porównanie obu wersji.
NieR Replicant Remaster – poznaliśmy wymagania sprzętowe wersji PC. Premiera prequela NieR Automata w kwietniu 2021 roku
Tydzień wcześniej Microsoft dodał do Xbox Game Pass pokaźną bibliotekę gier Bethesdy i, jak się okazało, również The Evil Within zostało znacząco ulepszone, tak mocno, że mamy wręcz do czynienia z remasterem. W survival horrorze studia Tango GameWorks dodano tryb FPP (z opcją kołysania kamery, które zapewne ma potęgować doświadczenia podczas strasznych scen), możliwość dostosowania pola widzenia (FOV), ulepszony interfejs i sama gra nie tylko wygląda lepiej, ale też działa bez przycinek i niespodziewanych spadków animacji. Wprowadzili też sporo drobnych poprawek, jak np. zwiększenie czasu wytrzymałości bohatera podczas sprintu. Podobnie jak w przypadku NieR: Automata, tak i steamowa wersja The Evil Within nie doczekała się tych ulepszeń i nie wiadomo, czy się doczeka. Gracze mają nadzieję, że to się wydarzy.
Źródło: Wccftech, QLOC, YouTube
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS