A A+ A++

Nadruchliwość, brak uwagi, mentalne napięcie – ADHD to wyzwanie dla nastolatków, szczególnie w planowaniu, organizowaniu, pamiętaniu, wykonywaniu obowiązków. Zamiast wymagań i krytyki potrzebują więc odpowiednich umiejętności i strategii, które pozwolą im samodzielnie funkcjonować. Jak pomóc im budować zasoby tam, gdzie odczuwają deficyty?

Jednym z osiowych objawów ADHD – zespołu nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi – jest nadruchliwość. W połączeniu z impulsywnością tworzą kombinację symptomów, które dla otoczenia nastolatka mogą wydawać się niezrozumiałe i zupełnie nieadekwatne do wieku. Jak to, 15-letnia uczennica czy uczeń nie może wysiedzieć przez 45 minut w ławce? Wciąż się kręci, przerywa i ostentacyjnie przeciąga się, pokazując, jak bardzo nudzi go/ją lekcja. Dlaczego nie reaguje na upomnienia? Niezwykle łatwo przypisać młodej osobie brak szacunku – ogólne złe intencje. Dlatego zobaczmy trudności w kontrolowaniu swojego ciała jako objaw, na który nastolatek nie ma wpływu, bo wynika on z odmiennego sposobu funkcjonowania i przetwarzania jego układu nerwowego.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułZaburzenia odżywiania pojawiają się wtedy, gdy zaburzone są relacje w rodzinie. Rodzice też muszą się leczyć
Następny artykułУ Кривому Розі оголошено день жалоби після ракетного удару по готелю