A A+ A++

Niemieckie Stowarzyszenie Dziennikarzy (DJV) apeluje do Komisji Europejskiej aby ta przyjrzała się rynkowi prasy w Polsce. Jak podają Wirtualne Media, jest to reakcja na przejęcie przez PKN Orlen Polska Press, która wydaje 20 dzienników regionalnych.

CZYTAJ TAKŻE:

— Polska Press w rękach PKN Orlen. Verlagsgruppe Passau: „Zdecydowaliśmy się na sprzedaż ze względów strategicznych”

— NASZ WYWIAD. Dr Brzeski: Przejęcie Polska Press przez PKN Orlen to odzyskiwanie przez Polaków polskiego sposobu myślenia

— Związkowcy z Polska Press ostro krytykują poprzedniego, niemieckiego właściciela! „Ten projekt okazał się zły”

Niemieccy dziennikarze chcą kontroli rynku prasy w Polsce

Zdaniem stowarzyszenia, Komisja Europejska powinna zająć się rynkiem prasy w Polsce w ramach „planowanego na początek 2021 r. zastosowania wobec Polski mechanizmu praworządności”. Wirtualne Media otrzymały w tej sprawie oświadczenie DJV, które zareagowało na zapowiedź przejęcia przez PKN Orlen spółki Polska Press, wydającej wiele dzienników i portali regionalnych.

Zdaniem szefa DJV Franka Ueberalla, istnieje ryzyko, że państwo w ten sposób będzie ingerowało w prace redakcji, „a wolność mediów znajdzie się pod presją”.

Komisja Europejska nie może bezczynnie przyglądać się, gdy narodowo-konserwatywna partia PiS likwiduje krok po kroku niezależne dziennikarstwo

— stwierdzili niemieccy dziennikarze.

Plany Orlenu

Płocki koncern o złożeniu oferty kupna Polska Press poinformował 7 grudnia tego roku. Transakcja – jak podano w komunikacie Orlenu – wpisuje się w strategiczne plany PKN dot. wzmacniania sprzedaży detalicznej, w tym pozapaliwowej, a płocki koncern uzyska m.in. dostęp do 17,4 milionów użytkowników internetu i możliwość pozyskania nowych klientów.

Prezes PKN Orlen Daniel Obajtek stwierdził, że dostęp do 17,4 mln użytkowników portali zarządzanych przez Polska Press wzmocni sprzedaż Grupy Orlen, zoptymalizuje koszty marketingowe i umożliwi dalszą rozbudowę narzędzi big data.

Podejmujemy działania, które wpisują się w nową strategię PKN Orlen do 2030 r. i będą efektywnie wspierać dynamiczny rozwój sieci detalicznej

— ocenił Obajtek.

Orlen wskazał, że tworzenie własnych platform komunikacyjnych, jako wsparcie dla działalności biznesowej i dotarcie do nowych klientów, przez firmy to światowy trend, który obserwujemy już od lat.

CZYTAJ TEŻ:

— Redakcja „Sieci” przyznała już po raz ósmy tytuł Człowieka Wolności. Kto został laureatem? „Dostaję zadania i je realizuję”. SPRAWDŹ!

— NASZ WYWIAD. Daniel Obajtek: Pamiętajmy, że wskutek polityki rządów PiS przestały z kraju wyciekać setki miliardów złotych

— W nowym „Sieci” wywiad z laureatem nagrody Człowiek Wolności – Danielem Obajtkiem. „Czuję narastającą presję, aktywność grup od czarnego PR”

wkt/wirtualnemedia.pl/PAP

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułUwaga! Oszustwa na „BLIK-a” coraz częstsze
Następny artykułPierwsze szczepionki wreszcie dotarły do Bolesławca