Inauguracja dużego projektu infrastrukturalnego pod rzeką Świną jest świętem dla wyspy Uznam. Ale realizacja 220-milionowego projektu pokazuje również stronie niemieckiej, jak bardzo ostatnio spała i że musi teraz szybko działać w kwestiach drogowych – komentuje „Ostsee Zeitung”. .W przeciwnym razie wielu gości po prostu przejedzie przez tunel do Polski – i zostanie tam na wakacje – zauważa dziennik.
„Polska potrzebowała zaledwie trzech i pół roku”
W piątek otwarty zostanie tunel pod Świną, łączący wyspy Uznam i Wollin – „tworząc jednocześnie trzeci stały dostęp do wakacyjnej wyspy Uznam (oprócz niemieckich mostów w Wolgast i Zecherin, które wymagają remontu).
Polska potrzebowała zaledwie trzech i pół roku na zbudowanie 1800-metrowego przejścia przez Świnę
— zauważa „Ostsee Zeitung” (OZ), zwracając uwagę, że a budżet w wysokości 220 milionów euro „był ściśle przestrzegany”.
Z pewnością tunel pod Świną przynosi korzyści całemu Uznamowi. Ponieważ nowa droga dojazdowa ułatwia również wczasowiczom dotarcie do niemieckich kurortów nadmorskich, teraz jest jeszcze jedna alternatywa dla przyjazdu i wyjazdu. Jednocześnie jednak Polacy pokazują Niemcom porażki z poprzednich lat
— czytamy.
„Wielu gości szybko przejedzie przez tunel do Polski”
Nowy planowany most na Uznam, w tym obwodnica Wolgast, „był kilkakrotnie opóźniany i obecnie jego ukończenie planowane jest dopiero na 2028 rok.
Na niemieckich drogach wyspy Uznam są duże korki, a dobra koncepcja dotycząca transportu autobusowego i kolejowego wciąż nie została wdrożona. Kraj związkowy i region muszą szybko działać i przyspieszyć realizację projektów. W przeciwnym razie wielu gości po prostu szybko przejedzie przez tunel do Polski – i zostanie tam na wakacje
— pisze “OZ”.
CZYTAJ TAKŻE:
-Optymistyczne głosy z Niemiec na temat tunelu pod Świną! „Zupełnie inna dostępność wyspy”; „Będzie on dla nas szansą”
-TVN uderza w rząd ws. tunelu pod Świną. Cytuje samorządowców. Co z prezydentem Świnoujścia? „Gdyby nie pan Brudziński…”
-Rzecznik PiS odpowiada Platformie: Dopiero decyzje i uczciwa polityka rządu PiS sprawiły, że tunel pod Świną stał się rzeczywistością
aja/PAP
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS