Bez dodatkowych środków i pomysłów Niemcy ryzykują, że nie osiągną swoich celów klimatycznych w sektorze transportu. Według nowego badania przeprowadzonego przez Międzynarodową Radę ds. Czystego Transportu (ICCT) do 2030 r. w sektorze samochodów osobowych będzie luka wynosząca 34 miliony ton ekwiwalentu CO2. Aby osiągnąć krajowe cele klimatyczne Niemcy muszą wypełnić tę lukę. Z badania wynika, że premia za złomowanie używanych samochodów z silnikami wysokoprężnych i benzynowymi mogłaby wnieść znaczący wkład w rozruszanie sprzedaży aut elektrycznych.
Premia za zezłomowanie 15-letniego diesla i 25-letniego auta z silnikiem spalinowym
Niemcy omawiają obecnie różne pomysły mające na celu redukcję emisji w sektorze transportu. Jedną z opcji jest właśnie wprowadzenie premii za złomowanie, która zakłada, że właściciele aut otrzymają premię za złomowanie starego pojazdu spalinowego i zakup samochodu elektrycznego. ICCT radzi żeby program skupiałby się na samochodach z silnikiem diesla starszych niż 15 lat i samochodach benzynowych starszych niż 25 lat. Za złomowanie takich aut można otrzymać kwotę w wysokości od 2 000 do 6 000 euro (od ok. 8600 do 25 800 zł), w zależności od typu i wieku pojazdu.
Czytaj więcej
Sukcesem akcja przyniesie jedynie przy wysokiej efektywności proponowanego programu złomowania. Dzięki wycofaniu z eksploatacji 8 milionów samochodów, w tym 7 milionów z silnikiem wysokoprężnym i miliona z silnikiem benzynowym, można zaoszczędzić do 11 milionów ton CO2. Odpowiada to około 1/3 oszczędności wymaganych w sektorze samochodowym. Według badania ICCT e-paliwa mają niższy potencjał redukcji emisji. Paliwa syntetyczne mogłyby prawdopodobnie zaoszczędzić maksymalnie 190 000 ton CO2, czyli znacznie mniej niż 11 milionów ton przewidzianych w programie złomowania. Instytut szacuje koszty produkcji e-paliw produkowanych w Niemczech na 910 euro za tonę, a w przypadku e-paliw importowanych z takich krajów jak Brazylia wyniosłyby około 619 euro za tonę.
Redukcja emisji przez promocję transportu p … czytaj dalej
Oryginalne źródło: ZOBACZZgłoś naruszenie/Błąd
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS