Niemcy nie chcą zaostrzenia limitów emisji CO2 dla samochodów
11.02.2020r. 06:23
Komisja Europejska zasugerowała zbadanie już w 2021 roku, czy przemysł samochodowy może przyczynić się do ochrony klimatu dzięki obecnym przepisom, czy jednak konieczne może być ich zaostrzenie. Początkowo planowano to dopiero na 2023 rok, a minister Altmaier w liście do siedmiu komisarzy (w do Fransa Timmermansa i Margrethe Vestager) przekonuje, że tak powinno pozostać. Altmaier kategorycznie odrzuca dyskusję na temat wkładu przemysłu motoryzacyjnego w politykę klimatyczną i nazywa limity emisji CO2 dla samochodów “ważnym problemem polityki przemysłowej”.
List Altmaiera do Komisji Europejskiej spotkał się ze zdecydowaną krytyką na niemieckiej scenie politycznej. Eurodeputowany Sven Giegold uznał, że niemiecki rząd próbuje osłabić Europejską Zielony Ład przed jego faktycznym rozpoczęciem, natomiast sam Altmaier uprawia “ukryty lobbing na rzecz niemieckiego przemysłu motoryzacyjnego” i podważa “obowiązujące prawo UE”. W końcu planowaniem bezpieczeństwa dla firm jest to, że wszystkie europejskie przepisy są dostosowane do celów Zielonego Ładu tak szybko, jak to możliwe.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS