A A+ A++

Związek zawodowy Verdi domaga się wstrzymania obsługi pasażerów w terminalu T1 nowego berlińskiego lotniska BER. Pracownicy ochrony już 60 razy zostali porażeni prądem podczas obsługi urządzeń kontroli pasażerów – informuje “Berliner Zeitung”.

Związek zawodowy Verdi domaga się wstrzymania obsługi pasażerów w terminalu T1 lotniska BER, które zostało otwarte zaledwie dwa i pół miesiąca temu. Pracownicy ochrony lotniska często ulegają porażeniom prądem podczas pracy przy urządzeniach kontroli pasażerów.

– Tego typu wypadki się nasilają – powiedział Benjamin Roscher ze związku zawodowego Verdi. Tylko 6 stycznia odnotowano 11 udokumentowanych wypadków, a akcje ratunkowe były konieczne czterokrotnie. W sumie miało już dojść do ponad 60 tego typu wypadków. Policja federalna potwierdziła, że wystąpiły problemy z ładunkami elektrostatycznymi.

– Liczba niezgłoszonych przypadków jest wysoka – powiedział Roscher “Berliner Zeitung”. Jest całkiem możliwe, że zdarzyło się już znacznie więcej takich incydentów. – Niektórzy pracownicy są rażeni prądem kilka razy podczas zmiany – dodał.

Rannych trzeba było przewozić karetką do szpitala

– Poszkodowani pracownicy ochrony zgłaszali silny ból, drętwienie i senność – powiedział związkowiec. – Rannych trzeba było kilkakrotnie przewozić karetką do okolicznych szpitali. Lekarze prowadzący stwierdzili, że niektórzy z poszkodowanych nie byli w stanie pracować z powodu porażenia prądem – dodał.

Do wypadków dochodzi przy kontroli bagażu podręcznego w Terminalu 1 BER, który został otwarty pod koniec października. Przyczyną są wyładowania elektrostatyczne, potwierdził ekspert. – Zwykle nie prowadzą one do urazów, ale mogą wywoływać przerażenie – powiedziała rzeczniczka berlińskiej policji. Do pierwszych wypadków miało dojść 12 grudnia.

Policja poinformowała, że z ekspertyzy wynika, że “wszystkie systemy są zgodne z obowiązującymi normami i uznanymi zasadami techniki”. Wpadki mogą mieć różne przyczyny. Na przykład możliwe są, gdy pracownicy noszą ubrania z dużą zawartością materiałów syntetycznych.

Pracownicy w punktach kontrolnych zostali poinformowani, jak mogą zapobiegać wyładowaniom elektrostatycznym, nosząc odpowiednie obuwie i ubrania. Otrzymali również antystatyczne breloczki, które mogą zapobiegać porażeniom elektrycznym.

Związek chce powrotu pasażerów na stare lotnisko

– Jako związek zawodowy wzywamy do natychmiastowego wstrzymania prac przy uszkodzonych urządzeniach do czasu ustalenia i jednoznacznego usunięcia przyczyn technicznych wypadków – mówił związkowiec z Verdi. 

I dodał: – Zachowanie firmy i policji federalnej jest rażąco niedbałe. Ponadto wzywanie karetek i przewożenie poszkodowanych do szpitali dodatkowo obciąża system opieki zdrowotnej, który jest już bardzo przeciążony z powodu koronawirusa.

Związek zażądał, aby obsługa pasażerów była teraz skoncentrowana na Terminalu T5, czyli starym lotnisku. Nowy terminal nie powinien być używany, dopóki problem nie zostanie rozwiązany. Jak mówi Roscher, stare lotnisko Schoenefeld, czyli Terminal T5 oferuje wiele alternatywnych przepustowości. – Ze względu na bardzo małą liczbę pasażerów zaprzestanie działań kontrolnych w Terminalu 1 nie spowodowałoby nawet ograniczenia w ruchu lotniczym – uważa.

Z Berlina Berenika Lemańczyk

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułGorzkowska przez tydzień nie ruszy się z bazy. Huraganowy wiatr pod K2
Następny artykułCOVID-19 – RAPORT TYGODNIOWY – 11 STYCZNIA