Porządkowi w Monako przy usuwaniu samochodów z toru nie stronią od używania potężnych dźwigów. W trakcie ostatniego weekendu bolidy „fruwały” więc nad księstwem, odsłaniając sekrety związane z aerodynamicznymi rozwiązaniami podłogi i przyprawiając tym samym inżynierów i kierownictwo zespołów o niemały ból głowy.
Najpierw w pełnej krasie zaprezentował się Mercedes, gdy błąd w Mirabeau popełnił Lewis Hamilton. Po kilku godzinach większość padoku chwyciła za telefony i aparaty, gdy na początku kwalifikacji rozbił się Sergio Perez. RB19 uniesiony został nad Sainte Devote i sekrety dominującego Red Bulla zostały odsłonięte.
W RBR, choć oczywiście nie są zbyt zadowoleni z „prezentacji”, nie obawiają się, że rywale będą mogli szybko skopiować ich rozwiązania.
– Oczywiście, że nam się to nie podoba – powiedział Helmut Marko w rozmowie z Motorsport.com. – Podłoga jest bardzo ważna, ale jeśli nie masz pozostałych elementów i nie znasz całej koncepcji, kopiowanie nie jest takie łatwe. A Mercedes był w powietrzu dłużej niż my.
– Chociaż myślę, że nikt nie był zainteresowany Mercedesem tak bardzo jak nami.
Marko podkreślił, że by odpowiednio wykorzystać znajomość projektu podłogi, trzeba także mieć wiedzę o działaniu przedniego skrzydła i dyfuzora.
– Nie chodzi tylko o podłogę. Ona musi współpracować z przednim skrzydłem i tyłem. Chodzi więc o te wszystkie rzeczy razem. A to dużo bardziej skomplikowane niż sama podłoga.
W podobnym tonie wypowiedział się także Christian Horner, szef zespołu:
– Nieładnie zaglądać ludziom pod sukienki. Zdjęcia podłóg robione są zarówno w padoku, jak i wokół niego. Samochody przyjeżdżają na lawetach, trwają przy nich prace. Każdy zespół zatrudnia fotograficznych szpiegów, by uzyskać zdjęcia samochodów, gdy chwilami są rozłożone. To powszechna praktyka.
– Nie sądzę więc, żeby były to pierwsze zdjęcia podłogi. Być może po prostu pierwszy raz samochód wisiał tak na dźwigu. Zespoły zawsze szukają takich informacji.
Polecane video:
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS