W niektórych szkołach w Warszawie od drugiego semestru zostaną wyłączone dzwonki. Ma to wzmocnić relacje i zaufanie międzu uczniami, a nauczycielami. Dodatkowo jest niezwykle korzystne dla osób ze spektrum autyzmu, które często bywają przeciążone sensorycznie.
Na Pradze-Południe w jednej ze szkół z samorządu uczniowskiego wspólnie podjęto decyzję o wyłączeniu dzwonka szkolnego od drugiego półrocza tj. 23.01.2023. Na drzwiach każdej sali umieszczono plan dzwonków, na korytarzach zaś będą wisieć duże zegary ścienne.
Szkoła w ten sposób staje się przyjazna sensorycznie. W niektórych przypadkach osoby z autyzmem mogą mieć trudności z tolerowaniem określonych dźwięków, takich jak hałas i głośne dźwięki, ale to nie jest główny objaw autyzmu.
Szkoła bez dzwonków może być wykorzystywana w wielu celach, w tym w zwiększeniu produktywności uczniów i w celu zapewnienia lepszego skupienia. Bez przerywania lekcji dźwiękiem dzwonka, uczniowie mogą mieć więcej czasu na przyswojenie treści i przygotowanie się do kolejnego tematu. Uczniowie mogą również mieć czas na zadawanie pytań lub wykonywanie zadań w grupach.
Szkoły bez dzwonków mogą również stworzyć bardziej przyjazną atmosferę, ponieważ uczniowie będą mieli mniejszą presję, aby dotrzeć do kolejnej lekcji z powodu złego zarządzania czasem. Ponadto, szkoły bez dzwonków mogą być używane do umożliwienia uczniom zmiany ich aktywności w ciągu dnia, na przykład poprzez wprowadzenie wolnych chwil lub zajęć dodatkowych.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS