Po wyjaśnieniach, jakie otrzymałem z Urzędu Miasta na temat niekorzystnych umów na rozliczanie prądu z fotowoltaiki (net biling zamiast net mettering), czekaliśmy na efekty reklamacji. Tak jak niedawno wspominałem na forum, efekty są pozytywne, a teraz oficjalnie poznaliśmy odpowiedź z PGE.
O niespodziewanym narzucaniu przez PGE niekorzystnych warunków rozliczenia za prąd produkowany przez instalacje fotowoltaiczne blisko 700 tarnobrzeskich gospodarstw informowałem ponad 2 tygodnie temu. Tekst poniżej.
Właśnie poznaliśmy oficjalne stanowisko Urzędu Miasta, na podstawie otrzymanej z PGE odpowiedzi na pismo. W odpowiedzi PGE nie powołuje się jednak na wspomnianą wcześniej przez Urząd reklamację z 17 września, ale dopiero na pismo wysłane 23 października, czyli po tym jak temat został nagłośniony na forum.
W odpowiedzi PGE czytamy, że na podstawie dokumentów przekazanych przez FlexiPower, dla mieszkańców, którzy podpisali oświadczenie o statusie prosumenta energii odnawialnych, zostaną wykonane korekty metody rozliczania. W miejsce niekorzystnych zapisów o rozliczeniu wartościowym (net biling) zrealizowana będzie zmiana na model ilościowy (net mettering).
PGE informuje jednocześnie, że ze względu na znaczną ilość oświadczeń termin wydawania korekt będzie wydłużony.
Oświadczenie Klienta o statusie prosumenta energii odnawialnej dotyczy tylko mieszkańców, którzy zawarli umowę uczestnictwa w projekcie z miastem do 31 marca 2022 roku.
Przy okazji dodam, że do zakończenia prac zostało jeszcze około 20 instalacji. Czyli jednak nie byłem ostatni 😉
W szczytowym okresie pracowało w mieście 15 ekip, wykonujących po 2 instalacje dziennie.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS