A A+ A++

Teemu Suninen uczestniczył w czterech rundach WRC 2023 za kierownicą Hyundaia i20 N Rally1. Pilotowany przez Mikko Markkulę, radził sobie dobrze, a jego tempo rosło z wydarzenia na wydarzenie.

Szczególnie na nawierzchni szutrowej podkreślał swoją szybkość, ale wyniki 29-latka nie przekonały szefostwa Hyundai Motorsport do kontynuowania współpracy w mistrzostwach świata w najwyższej klasie.

Zespół koreańskiego producenta podjął decyzję, że w trzecim, przechodnim i20 Rally1 w przeszłorocznej kampanii będą zmieniali się Andreas Mikkelsen, Dani Sordo i Esapekka Lappi. Ott Tanak i Thierry Neuville zaliczą natomiast pełne programy. Dla Suninena nie było już miejsca w tej konfiguracji.

Jednakże Fin nie odwiesza kasku na kołek i prawdopodobne jest, że w przyszłym roku ponownie będzie rywalizował w kategorii WRC 2. Nie uważa tej opcji za zły pomysł, szczególnie wskazując na zaciętą walkę w tej grupie, w której wielu kierowców ma szanse na końcowy sukces.

– Szczerze mówiąc, już w zeszłym roku była to ciekawa kategoria. Obserwowaliśmy w niej zaciętą walkę o zwycięstwa. Nikt nie oszczędzał się aż do mety w niedzielę – powiedział Suninen dla Rallit.fi.

Według wielu osób walka w stawce dedykowanej dla użytkowników aut Rally2, jest bardziej interesująca niż główna klasa. Owszem może to być niepokojące, że niższa dywizja przyciąga większe zainteresowanie niż rywalizacja załóg w najmocniejszych autach.

– Niewykluczone, że niektórzy ludzie zaczną się zastanawiać, czy to jest właściwa droga dla rajdów. Być może nie trzeba wprowadzać drobnych poprawek, czy zmieniać systemu punktowego, aby niedzielną część zawodów uczynić bardziej ekscytującą – zastanawiał się.

Czytaj również:

WRC 2 jest na fali, a nadchodzące mistrzostwa zapowiadają się jeszcze ciekawiej, dzięki wejściu do gry Toyoty z nowym samochodem. Kiedy w stawce jest wielu konkurencyjnych producentów i kierowców, seria staje się rzecz jasna o wiele bardziej ekscytująca.

– Z pewnością sezon w WRC 2 będzie interesujący. Toyota wprowadza bowiem nowy samochód, a wiele zespołów inwestuje jeszcze więcej. Sądzę nawet, że może to rozpocząć nową erę w rajdach, przynajmniej na chwilę obecną. Fabryki sporo wkładają w swoje programy, starają się pozyskać najlepszych kierowców oraz poprawiają samochody – dodał.

Jednak Suninen wcześniej przyznał w wywiadzie dla Rallit.fi, że WRC 2 nie jest dla niego docelowym programem, który spełniałby jego ambicje. Pytany o realne szanse powrotu do auta Rally1 w 2025 roku, odparł: – To zależy od tego, w którą stronę pójdą rajdy. W każdym razie jeśli zaliczę dobry sezon, wszystko jest wówczas możliwe.

– Wydarzenia, w których ścigałem się samochodem Rally1, moim zdaniem pokazują, że zasługuję na takie auto. Owszem, nie sądzę, żebym podczas tych startów pokazał w pełni swoje wszystkie możliwości. Muszę nauczyć się jeszcze wielu rzeczy. Rzecz jasna regularne występy pomagają kierowcy stać się lepszym – podsumował.

Ostatnim występem Suninena w WRC 2 był tegoroczny Rajd Sardynii. Jadąc w barwach Hyundai Motorsport N, w i20 Rally2, zajął drugie miejsce w kategorii.

Czytaj również:

Video: Najlepsze momenty WRC 2023

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułJarosław Makowski z PO nowym wiceprezydentem Katowic.
Następny artykułW środę w Katowicach jeden tramwaj potrącił seniorkę, a w inny uderzył samochód