To zasługa wszystkich pracowników, bo celem przedsięwzięcia było m.in. stworzenia miejsca dla nich przyjaznego, podniesienie kompetencji nauczycieli w zakresie pracy z autystycznymi osobami czy zwiększenie udziału w życiu klasy i szkoły tych uczniów:
Duże wyróżnienie, ale to jest ogromna praca. Musimy sami siebie przygotować do tego, żeby umieć rozmawiać z dziećmi czy ludźmi, którzy trochę inaczej patrzą na świat. Jak doskonale wiemy, ponad 5 mln osób w Europie jest w spektrum autyzmu. Musimy się do tego przygotowywać, musimy się sami uczyć. Wywiązywanie się z tego wyróżnienia jest dla nas bardzo ważne, umieć podejść do drugiego człowieka. To jest główne przesłanie, to jest główny cel
– mówił Maciej Trzmiel – dyrektor częstochowskiego „Ekonomika”.
Nauczyciele na lekcjach wychowawczych starają się uwrażliwiać uczniów, aby akceptować i nie wykluczać osób ze spektrum autyzmu:
Na ten temat bardzo dużo się mówi i robi, czyli każdy moment, każda sytuacja, która ma miejsce, ma przybliżyć pewne aspekty, mają nas wzmocnić w działaniach bardzo szerokich – wychowawczych, edukacyjnych, a rzeczywiście i tolerancja, wrażliwość, zrozumienie, serdeczność otwartość, szczególnie w tym czasie, jaki jest dzisiaj, są nam bardzo potrzebne.
„Ekonomik” jest jedyna szkołą ponadpodstawową z Częstochowy, która otrzymała takie wyróżnienie. Tytuł to także duże zobowiązanie dla społeczności szkoły
– dodaje dyr. Maciej Trzmiel.
Zobacz także:
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS