Od kilku dni obserwujemy obfite opady śniegu. W związku z tym wrato przypomnieć, że na podstawie uchwały rybnickiej rady miasta do obowiązków właścicieli nieruchomości należy uprzątnięcie błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z części nieruchomości służących do użytku publicznego.
Na każdym właścicielu nieruchomości spoczywa również obowiązek uprzątnięcia błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z chodników położonych wzdłuż nieruchomości, przy czym za taki chodnik uznaje się wydzieloną część drogi publicznej, służącą dla ruchu pieszego położoną bezpośrednio przy granicy nieruchomości. Właściciel nieruchomości nie jest obowiązany do uprzątnięcia chodnika, na którym jest dopuszczony płatny postój lub parkowanie pojazdów samochodowych.
– Obowiązek ten winien być realizowany poprzez odgarnięcie zgarniętego błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń w miejsce niepowodujące zakłóceń w ruchu pieszych lub pojazdów. Nasze działania w tym zakresie w stosunku do mieszkańców Rybnika będą miały charakter głównie informacyjny i prewencyjny. Kary natomiast nałożonej w drodze mandatu karnego mogą spodziewać się te osoby, które mimo próśb strażników, nie wywiązały się ze spoczywających na nich obowiązków – zapewniają strażnicy z Rybnika.
Warto również wspomnieć o drugim aspekcie zaniechania wykonania obowiązku usunięcia lodu lub śniegu, w wyniku którego szkodę poniosła druga osoba. Zgodnie z art. 415 Kodeksu Cywilnego: “Kto z winy swej wyrządził drugiemu szkodę, obowiązany jest do jej naprawienia.” Wyrządzenie drugiej osobie szkody może stanowić podstawę wytoczenia powództwa o naprawie szkody oraz zadośćuczynienia za doznaną krzywdę. Strażnicy przestrzegają również przed wyrzucaniem śniegu na drogę.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS